روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

یادواره سرداران و ۶۱شهید بخش سوق برگزار شد

يكشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۲ ب.ظ

یادواره سرداران و ۶۱ شهید بخش سوق و حومه با حضور جمعی از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران در سالن ورزشی شهید بهشتی سوق برگزار شد.

این یادواره صبح پنجشنبه نهم آذر ماه با حضور جمع کثیری از مسئولان ادارات، نهادها، دستگاه های دولتی از جمله مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد استان، فرماندهان نظامی و انتظامی ، مقامات اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و سردار هاشمی ، خانواده شهدا و گروه های مختلف مردمی در شهر سوق به اجرا در آمد.

 این مراسم که در سالن ورزشی شهید بهشتی این شهر برگزار شد، با تشییع نمادین جنازه شهدا آغاز شد. بعد سرود دانش آموزی با موضوع شهدا اجرا شد و در ادامه خانم گداپور خواهر شهید شعری را در رسای شهدا قرائت کرد آقای بهمن محمدی بخشدار سوق ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این یادواره  گفت: درسی که شهدا به ما دادند همان درسی است که ما از اربعین و عاشورا گرفتیم.

 در ادامه برنامه سید مصطفی مهدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن تشکر از هماهنگی های خوب مدیرکل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در برپائی این یادواره عنوان کرد: شهدا هرگز نیاز ندارند که ما یاد آنها را گرامی بداریم بلکه ما امروزه بشدت نیازمند بشارت ها و الگو قراردادن آنها برای نسل امروز خود هستیم.

سردار هاشمی سخنان خود را اینگونه آغاز کرد : من اگر ذره ای دین در وجودم هست از دین و اعتقاد مردم و علمای شهر سوق است . 

و در ادامه گفتند

هشتم آذر سالروز عملیات طریق القدس است 610 نفر در این عملیات شهید شدند ده درصد از شهدای عملیات طریق القدس از استان بود  شهید جهان ناصری در این عملیات شهید شد.

تحریم فقط 30 درصد تاثیر داشته است و اگر مسئولان رهنمودهای رهبر انقلاب را سرلوحه خود قرار می دادند این قدر تاثیر نداشت. 

شهر سوق کوچکترن حاشیه ای برای استان نداشته است دینداری شون باعث کم توقعی شون شده است. 300 میلیون تومان برای مصلای شهر سوق در قالب محرومیت زدایی تصویب شده است . یک زینبیه نیز برای خواهران محترم احداث خواهد شد. برای این همه نیروی نخبه و لایق و هنرمند این شهر یک فرهنگسرا ساخته شود که در این زمینه با بخشداری و شهرداری بحثهایی شده است

مراسم با مداحی و نوحه سرایی در رسای شهدا و امام حسین (ع) به پایان رسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی