روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

تنگه مجاهدین سوق ثبت ملی شد.

يكشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۲۶ ب.ظ
عصر مارون: هشتمین همایش شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی و مکان رخداد های انقلاب اسلامی در بهمن ماه جاری در تهران در حال برگزاری است که با پایان یافتن روز دوم این همایش ده ها مکان رخداد انقلاب اسلامی از استان های مختلف کشور ثبت ملی شد. 
در این همایش که به ریاست «مسعود علویان صدر» معاون میراث فرهنگی کشور و با حضور اعضای شورای سیاستگذاری ثبت آثار تاریخی در سالن اجتماعات صنعت و معدن در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است پرونده های مختلفی از سوی استان های گوناگون کشور با موضوع آثار تاریخی و هم چنین مکان رخداد های انقلاب اسلامی ارائه می شود. 
به گزارش مرکز فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وار : در این همایش، تنگه مجاهدین سوق –کهگیلویه – نبرد جنگ تنگ تامرادی در سال 1309 با ارتش رضاشاه- جنگ گجستان با رژیم پهلوی دوم در سال 1342 – حماسه مسجد شهیدان گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت ملی رسید. 
مدیر مرکز فرهنگی، پژوهشی و آموزشی وار از یاسوج گفت: این پرونده ها و اسناد و مدارک مربوط به رخدادهای یاد شده توسط این مرکز و فریدون داوری و حمایت معنوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان جمع آوری شده و با تلاش همه جانبه توانستیم با ارائه مستندات این رخدادهای مهم استان را به ثبت برسانیم. 
میر رضا رفیعی گفت: جا دارد در این جا از حمیدرضا واعظی زاده مدیرکل و رحیم دادی نژاد معاونت میراث فرهنگی است تقدیر ویژه ای داشته باشم.
"تصویر بالا تنگه را در اوایل انقلاب و تصویر پایین تنگه را در حال حاضر نشان می دهد , تنگه را برای عملیات عمرانی عریض کرده اند"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۲۲
محمد جعفر تقوی سوق

تنگه مجاهدین سوق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی