روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در تیر ۱۳۸۸ ثبت شده است

داستان مستند "از فلوریدا تا فتح‌المبین" منتشر می‌شود. علی موسوی‌نژادسوق، محقق و نویسنده از تدوین اولین کتاب دفاع‌مقدسی خود با عنوان "از فلوریدا تا فتح‌المبین"خبر داد و گفت: این اثر، اولین جلد از مجموعه داستانی و مستند "دانش‌نامه شاهدان بزم الست" و درباره زندگی شهید هدایت‌الله طیب است که توسط نشر شاهد به چاپ خواهد رسید.
موسوی‌نژاد سوق، اظهار داشت: داستان مستند "از فلوریدا تا قتح‌المبین"، درباره زندگی شهید هدایت‌الله طیب، مبارز انقلابی و رزمنده دوران دفاع‌مقدس است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۸۸ ، ۱۴:۱۶
محمد جعفر تقوی سوق
دومین همایش ملی کسی که هیچکس نبود؛بزرگداشت حسین پناهی۱۷-۲۰ مرداد ماه ۱۳۸۸ کهگیلویه(زادگاهش)با حضور چهره های برجسته ی فرهنگی هنری کشور

این خبر ما در یک وبلاگ دیدم که برایم جالب بود البته نمی دانم منظور از زادگاه ایشان شهر سوق یا دهدشت  می باشد. به حر حال برای اطلاع بیشتر می توانید به وبلاگ همایش مراجعه کنید


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۸۸ ، ۰۹:۰۳
محمد جعفر تقوی سوق

شهید امرالله تقوی سوق(امیر)شهید امر الله تقوی سوق(امیر) در سال 1343 در خانواده ای مذهبی در شهر سوق چشم به جهان گشود تحصیلاتش را با موفقیت پشت سر گذارد واز خود نبوغ چشمگیری نشان داد. در زمان اوج گیری انقلاب اسلامی  فعالیت بسیاری نمود  رهبری تظاهرات دانش آموزی را بر عهده داشت.

تنگه مجاهدین شهر سوق شاهد  مجاهدت های  این شهید ودیگر شهروندان سوقی بوده است.

پس از پیروزی  انقلاب جمهوری اسلامی وآغاز جنگ تحمیلی به جبهه حق علیه باطل شتافت و در دارخوین مجروح گردید، پس از یافتن سلامت، مجدد به جبهه شتافت و در مرحله اول بیت المقدس در کرخه نور شرکت جست وبه تاریخ  دهم اردیبهشت سال 61 به شهادت رسید.

                                           روحش شاد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۸۸ ، ۱۰:۰۲
محمد جعفر تقوی سوق
همایش پرواز را به خاطر بسپار یادمان شاعران فقید شهرستان کهگیلویه

|| حمید رضا دانایی- اردشیر اسماعیلی- عزیز الله فریدونی||

در تاریخ پنجشنبه یازده تیر ماه در سالن آمفی تئاتر حلال احمر شهر دهدشت توسط انجمن شعر شهرستان برگذار شد.

این همایش با  یک تاخیر یک ساعت دوازده دقیقه ای شروع شروع شد رئیس انجمن شعر به سخنانی در مورد این سه شاعر پرداخت وبعد شاعران انجمن محسن مظلومی – علی مرادی و... شعر هایی خود را خواندن که اکثرا راجع به مرحوم اسماعیلی بود .
دو شاعر از این شه شاعران شهر سوق بودند |حمید رضا دانایی- اردشیر اسماعیلی|که در آینده پستهایی به این دوشاعر توانا و ارجمند شهر سوق  اختصاص خواهیم داد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۸۸ ، ۱۹:۳۲
محمد جعفر تقوی سوق