روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

داستان مستند "از فلوریدا تا فتح‌المبین" منتشر می‌شود. علی موسوی‌نژادسوق، محقق و نویسنده از تدوین اولین کتاب دفاع‌مقدسی خود با عنوان "از فلوریدا تا فتح‌المبین"خبر داد و گفت: این اثر، اولین جلد از مجموعه داستانی و مستند "دانش‌نامه شاهدان بزم الست" و درباره زندگی شهید هدایت‌الله طیب است که توسط نشر شاهد به چاپ خواهد رسید.
موسوی‌نژاد سوق، اظهار داشت: داستان مستند "از فلوریدا تا قتح‌المبین"، درباره زندگی شهید هدایت‌الله طیب، مبارز انقلابی و رزمنده دوران دفاع‌مقدس است.

وی ادامه داد: هدایت‌الله طیب، دانشجوی مهندسی کشاورزی در دانشگاه فلوریدای آمریکا، موسس انجمن اسلامی این دانشگاه و عضو دانشجویان پیرو خط امام(ره) بود.

این پژوهشگر تصریح کرد: وی با آغاز جنگ تحمیلی، به ایران آمد و وارد فعالیت‌های رزمی و تبلیغاتی جنگ شد و سرانجام در عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید.

نویسنده کتاب "تاریخ سرزمین ستارگان" خاطرنشان کرد: گرچه شهید هدایت‌الله طیب، جزو رزمندگان عادی به شمار می‌رود، اما در میان شخصیت‌های نظامی و سیاسی، شناخته شده بود.

علی موسوی‌نژاد سوق، با تاکید بر رعایت استناد تاریخی در کتاب "از فلوریدا تا فتح‌المبین" ادامه داد: این اثر، به تشریح دوران کودکی، تحصیلات و فعالیت‌های مبارزاتی شهید هدایت‌الله طیب در خارج از کشور، بازگشت به ایران و چگونگی شهادتش می‌پردازد.

وی یادآور شد: برای نگارش این کتاب، ‌با همرزمان داخل و خارج از کشور هدایت‌الله طیب و شخصیت‌هایی مانند؛ دکتر علی‌اکبر ولایتی و سرهنگ مجتبی جعفری، رییس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش و گفت‌وگو کرده‌ام.

علی موسوی‌نژاد سوق، متولد سال 1334 از شهر سوق کهگیلویه و بویراحمد و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

از جمله آثار این نویسنده می‌توان به "آشنایی با سلاله پاکان"، "دای‍ره‌‌ال‍م‍ع‍ارف‌ ش‍ج‍ره‌ آل‌ رس‍ول‌(ص)" و "تاریخ سرزمین ستارگان" ‌اشاره کرد.

منبع: ایبنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۴/۳۰
محمد جعفر تقوی سوق

نظرات  (۱)

1

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی