روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

با حضور پرشور دانشجویان و مردم، بیستمین یادواره شهدای دانشجوی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

خبرگزاری فارس: بیستمین یادواره شهدای دانشجوی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ‌بیستمین یادواره شهدای دانشجوی کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمع پرشوری از دانشجویان و مسئولان و مردم این استان در حسینیه ثارالله سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این مراسم معنوی که جمع زیادی از خانواده‌های ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند بیستمین یادواره شهدای دانشجوی استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان از فلوریدا تا فتح‌المبین گرامیداشت شهید هدایت‌الله طیب و 81 شهید دانشجوی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این مراسم معنوی برخی از مسئولان ارشد استانی، و همچنین سردار سپاه اسلام رحیم نوعی‌اقدم نیز حضور داشتند.

در این مراسم که شامل قسمت‌های مختلفی بود ابتدا سید ناصر حسینی‌پور راوی کتاب پایی که جا ماند به تبیین اهداف جنبش دانشجویی و بایدها و نبایدها پرداخت.

در ادامه این مراسم سردار رحیم نوعی‌اقدم از جانبازان جنگ تحمیلی و برادر دو شهید از خاطرات دفاع مقدس و چگونگی به شهادت رسیدن دو برادر دانشجوی خود برای دانشجویان حاضر در حسینیه ثارالله سخن گفت.

در انتهای برنامه نیز حاج مهدی بنی‌فاطمه از مداحان سرشناس کشور شور و حال معنوی خاصی به یادواره شهدای دانشجوی این استان بخشید.

داریوش مثنوی در مراسم بیستمین یادواره شهدای دانشجوی استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «از فلوریدا تا فتح‌المبین» گرامیداشت شهید دانشجو هدایت‌الله طیب و 81 شهید دانشجوی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مرکز آموزش عالی این استان به خصوص دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری این یادواره سنگ تمام گذاشتند.

رئیس بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد خاک و جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است و اکنون نزدیک به 1.6 دانشجویان کشور متعلق به این استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز آموزش عالی کشور 5 هزار شهید را در راه جمهوری اسلامی تقدیم کردند که بازهم از این تعداد 81 نفر یعنی آمار 1.6 درصدی متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است.

مثنوی در ادامه با بیان اینکه در طول سال‌های اولیه انقلاب و در زمان جنگ تنها سه مرکز آموزش عالی در استان فعالیت می‌کرد، افزود: بیشتر دانشجویان جبهه رفته استان در خارج از کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کردند که یکی از آنها شهید هدایت‌الله طیب بود.

وی شهید هدایت‌الله طیب را از مفاخر استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و تصریح کرد: این شهید بزرگوار همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه فلوریدای آمریکا مشغول به تحصیل بود.

مثنوی به ذکر روایتی از ایثار و فداکاری شهید هدایت‌الله طیب پرداخت و گفت: در سال پس از پیروزی انقلاب که مردم باید به جمهوری اسلامی رأی می‌دادند، شهید هدایت‌الله طیب در صندوق رأی حاضر در منطقه جورجیای آمریکا از خود فداکاری نشان داد و چون اجازه نداده بودند، صندوق رأی در فلوریدا وجود داشته باشد با پول خود خودرو کرایه کرده بود و دانشجویان را برای رأی دادن به جمهوری اسلامی از فلوریدا به سمت جورجیا رهنمون ساخت.

وی، دلیل نامیدن این یادواره را با نام «از فلوریدا تا فتح‌المبین» به همین دلیل دانست و گفت: شهید طیب و 80 شهید دانشجوی دیگر این استان الگویی جاودانه برای جامعه دانشگاهی استان ما هستند.

رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امسال شهید شاخص کهگیلویه و بویراحمد شهید هدایت‌الله طیب نام گرفته است، افزود: سعی ما بر این است که نام این شهید بزرگوار به عنوان شهید شاخص کشور مطرح شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی