روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

مجموعه‌ای از شعر و صدای حسین پناهی هم‌زمان با سالگرد درگذشت این هنرمند (15 مردادماه) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مجموعه در قالب دو لوح فشرده با عنوان «راه با رفیق» با شعر و صدای حسین پناهی، دو آواز با خوانندگی حسین بختیاری و عمران طاهری و موسیقی بابک شهرکی در 120 دقیقه با قیمت هفت‌هزار تومان از سوی انتشارات دارینوش عرضه شده است.

به گفته‌ی مجتبی معظمی – ناشر مجموعه -، بن‌مایه‌ی شعرهای عرضه‌شده در این مجموعه که دو روز قبل از فوت حسین پناهی، با صدای او ضبط شده‌اند، بیش‌تر بر اساس فلسفه‌ی مرگ و زندگی است که جنبه‌ی مرگ آن پررنگ‌تر از جنبه‌ی زندگی است؛ اگرچه پناهی به زندگی هم علاقه داشته است.

افلاطون کنار بخاری، خاکانه، شب و من و کلاهم، خواستگاری، بی‌راهه‌ها، در کودکی، چکامه‌ای برای تابه، عاشقانه، لعنت، به وقت گرین‌ویچ، گم شدیم، دست خالی، و دریا و هیچ‌کس از جمله شعرهای «راه با رفیق» هستند.

حسین پناهی که سال 83 از دنیا رفت، چند متن ادبی از جمله «دو مرغابی در مه»، «دو گوش بزرگ دیوار»، «چیزی شبیه زندگی»، «یک گل و بهار»، «بی‌بی‌یون» و «پیامبران بی‌کتاب» را به نگارش درآورده که بعضی از آن‌ها از جمله «دو مرغابی در مه» و «چیزی شبیه زندگی» به صورت تله‌تئاتر و تئاتر اجرا شده‌اند.

او همچنین در فیلم‌های سینمایی «سایه‌ی خیال»، «مرد ناتمام»، «اوینار»، «مهاجران» و «گال» و درمجموعه‌ها‌ی تلویزیونی «آژانس دوستی»، «محله‌ی بهداشت»، «روزی روزگاری»، «دزدان مادربزرگ» و «یحیی و گلابتون» به ایفای نقش پرداخته است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۰ ، ۱۸:۵۳
محمد جعفر تقوی سوق

با تشکر از سید سعادت صالحی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۰ ، ۱۹:۵۸
محمد جعفر تقوی سوق


به گزارش خبرگزاری شبستان، در ادامه برنامه های فرهنگی و هنری هفته استان کهگیلویه و بویراحمد در تهران، عصر روز۱۳۹۰/۵/۴ مراسم یادمان حسین پناهی همراه با محفل شعر و ادب در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضور هنرمندان سینما و تئاتر کشور و نیز شعرای استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور و با محوریت 'یادمان حسین پناهی' در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، رسول نجفیان بازیگر و خواننده مشهور کشور با ذکر خاطراتی از زنده یاد حسین پناهی اظهار داشت: حسین پناهی هنرمندی بود که هنرش در بازیگری و کارگردانی همیشه با عشق و علاقه به مردم عجین بود.
 
وی خاطرنشان کرد: سادگی، صفا و صمیمیت و خاص بودن اشعار حسین پناهی شخصیت ویژه و ممتاز وی را نشان می دهد و ای کاش ما هم می توانستیم به اندازه او ساده و بی ریا باشیم.
 
بنابراین گزارش، در ادامه مراسم برخی شاعران اشعار خود را در خصوص شخصیت و شعر حسین پناهی قرائت کردند.
 
پس از فراخوان این برنامه شاعران و ادیبان بسیاری برای حضور در این شب شعر اعلام آمادگی کرده و اشعار خود را برای دبیرخانه ستاد برگزاری هفته هنر استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرده بودند.
 
در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از آثار هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با محوریت حسین پناهی، شاعر و بازیگر تئاتر فقید این استان برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۰ ، ۰۷:۵۵
محمد جعفر تقوی سوق

سید شهاب الدین شهابی نفر سوم جشنواره یزد پیکچرز شد. وی متولد شهر سوق و عکاس افتخاری ایسنا می باشد .

جشنواره یزد پیکچرز هر ماه برگزار می شود.

منبع : یزد پیکچرز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۰ ، ۲۰:۵۱
محمد جعفر تقوی سوق

سوق - ساعت ۲.۵ صبح جمعه ۲۴ تیر ۸۹  کارگاه نجاری آبنوس: گروهی از جوانان شهر سوق در این موقع در حال مهیا کردن مقدمات جشن نیمه شعبان هستند. در چهره آنها بی خوابی چند روزه مشهود است اما شوق انتظار آنها را سر پا نگه داشته است.

این گروه از جوانان به صورت خود جوش و بدون کمک هیچ نهادی همت به برگزاری جشن نیمه شعبان کردند آنها در سطح شهر بسته های فرهنگی ویژه این ایام را پخش کرده و شبی به یاد ماندنی را برای سوقیان فراهم آوردند.

به امید ظهر هر چه سرعتر مولا ....

الهم عجل لولیک الفرج

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۰ ، ۲۰:۴۴
محمد جعفر تقوی سوق