روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

۱۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری از سوق، امروز تیم  تکواندوی شهرستان بهمئی اردوی یک روزه خود را در شهر سوق  و در رده های سنی مختلف برپا کردند.

امروز با حضور جمعی از تکواندوکاران و مسئولین هیئت تکواندو بخش سوق و هیئت تکواندو شهرستان بهمئی  اردویی یک روزه به دامن طبیعت زیبای بهاری طوف خیمه در 10 کیلومتری شهر سوق برگزار گردید.

عبدالله مرادی پور رئیس هیئت تکواندوی سوق بیان کرد : هدف از برگزاری این اردو رفع خستگی ورزشکاران  در سالی که گذشت،افزایش صمیمیت بیشتر بین تکواندوکاران استان و استفاده از طبیعت زیبای بهاری است.

رئیس هیئت تکواندوی سوق تصریح کرد : در این اردو جا دارد از زحمات بی دریغ قادر غنائی مفرد مربی و مسئول هیئت تکواندو شهرستان بهمئی و ورزشکاران این شهرستان  کمال تقدیر و تشکر به عمل می آوریم.

مرادی پور عنوان کرد : پیشگیری از افسردگی ، بالا بردن روحیهٔ عمومی ورزشکاران ، تأثیر در زندگی خانوادگی و اجتماعی ورزشکاران ، پیشگیری از ابتلا به آلودگی‌های اجتماعی و تقویت عملکرد ذهن در یادگیری و هماهنگی ورزشکاران از اهداف دیگر این اردوی یک روزه بود هاست .

وی در خصوص وضعیت مربیان تکواندو نونهالان بیان داشت : در رده  نونهالان مربیان فعالی داریم که زحمات فراوانی می کشند و آینده تکواندو به دست همین مربیان است،از مسئولین خواست تا بهای بیشتری به ورزش تکواندو نونهالان و مربیان این رشته بدهند .

قادر غنائی مفرد  رئیس هیئت تکواندوی شهرستان بهمئی با اشاره به آغاز دوباره اردوی تیم تکواندوعنوان کرد: پس از برگزاری اردوی مشترک با تیم سوق ، تکواندوکاران بهمئی در حال حاضر خود را برای مسابقات بهمئی آماده می کند

رئیس تکواندو  بهمئی  با ابراز خرسندی از کیفیت برگزاری این اردو تکواندو در طوف خیمه سوق  کمال تقدیر و تشکر داشت .

غنائی مفرد تاکیدکرد: با توجه به ظرفیت های خوب و استعدادهای بالقوه ورزشکاران تکواندو شهر  سوق، مدیریت تکواندوی استان می تواند با مساعدت خود زمینه پیشرفت ورزشکاران شهر سوق را برای مسابقات کشوری را فراهم کند.

وی ضمن تشکر از اداره ورزش و جوانان شهر سوق  و هیات تکواندو بخش سوق و با تشکر ازهمکاریهای صمیمانه آقای مرادی پور اظهار داشت: این اردو به دلیل شرایط آب و هوایی خوبی که شهر سوق دارد برای آماد سازی تیم برای مسابقات شهرستان بهمئی برگزارشده است تا هم یک تمرین اردویی داشته باشند و هم از نظر روانی برای مسابقات آماده شوند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۱ ، ۱۸:۴۴
محمد جعفر تقوی سوق

به گزارش خبرگزاری از سوق، حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه پس از سفارش خود و سایر نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به روز 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امروز ارتش ما مایه سرافرازی در جهان است.

امام جمعه سوق عنوان کرد: 29 فروردین مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش است.

وی افزود: همزمان با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، ارتش رژیم شاهنشاهی که پیکره اصلی آن را جوانان برومند ایرانی تشکیل می‌داد، به ندای آسمانی رهبر انقلاب لبیک گفت و در نتیجه همصدا و همراه با امت در براندازی رژیم ستمشاهی و ستیز بی‌امان با دشمنان داخلی و خارجی انقلاب برخواست.

وی گفت: ارتش به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد.

عمرانی‌نژاد گفت: طبق سخن رهبر فرزانه انقلاب  که فرمودند: " نیروی‌های مسلح باید کاری کنند که هیچ دشمنی نتواند در استقلال و استحکام و یکپارچگی و تمامیت ارضی ما طمع کند". باید همیشه و در همه حال گوش به فرمان رهبر عزیزمان باشند تا امنیت مرزهای کشور مستحکم بماند.

عمرانی‌نژاد عنوان کرد: به همین مناسبت امام امت روز 29 فروردین را به نام روز ارتش نامگذاری کرد و ایشان روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه " لحظه شادی بندگان خدا و یاس ستمگران" نقطه عطف درخشان و افتخار آمیز قلمداد فرمود.

امام جمعه سوق خاطرنشان کرد: با نگاهی گذرا به تاریخ خونبار انقلاب اسلامی در می‌یابیم که از لحظه نخست پیروزی انقلاب ارتش و ارتشیان عشق و علاقه و میل باطنی خود را به حرکت ستم سوز و توفنده انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل ابزار داشتند و در اثبات این معنا فداکاری‌ها، تلاش‌ها و ایثارگری‌های بسیاری به خرج دادند.

عمرانی‌نژاد گفت: طبق اصل 144، ارتش جمهوری اسلامی ایران باید ارتشی مکتبی و مردمی باشد و از افراد شایسته استفاده کند تا به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن و در راه تحقق آن فداکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحولات اخیر در بسیاری از کشورهای منطقه و برخوردهای متفاوت ارتش‌های این کشورها، برای نسلی از کشور ما که دوران انقلاب را تجربه کرده‌اند یادآور روزهای منتهی به 22 بهمن 57 و پیوستن بدنه ارتش به مردم است.

خطیب جمعه سوق اظهار داشت :در طول هشت سال دفاع مقدس، نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران آنچه در توان داشتند برای دفع تجاوز و کسب پیروزی و افتخار انجام دادند و مجموع توانایی ها و استعدادهای بالقوه خود را بازیافتند و نشان دادند که نیروهای کارآمد، پرافتخار و پر قدرت هستند و آمادگی انجام هر مأموریتی را دارند که شاهد این امر نیز تقدیم بیش از 48 هزار شهید در راه حفاظت از کیان کشور است.

عمرانی نژاد بیان کرد: امروز نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت در برابر هرگونه تهدید احتمالی آماده است و به گفته فرماندهان عالیرتبه ارتش، همه اینها مرهون دوراندیشی ها و حمایت های امام خمینی (ره) است؛ مردی که پیش از انقلاب خطاب به سربازان و بدنه ارتش فرمود: « ای سربازان غیور که برای وطن و کشور خود فداکاری می کنید، بپاخزید، پیوند خود را با ملت عزیز استوارتر کنید و کشور خود را از زبونی و ذلت نجات دهید و دست غارتگران را کوتاه کنید و شرف و عزت را برای خود به یادگار بگذارید و سعادت دو دنیا را بیمه کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۱ ، ۱۷:۲۹
محمد جعفر تقوی سوق

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید حسام‌الدین نبوی‌زاده امروز در حاشیه مراسم معارفه مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با تقدیر و تشکر از همه زحمتکشان و پرسنل شبکه بهداشت و درمان و همچنین مدیر اسبق شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید در بحث بهداشت و درمان دارای تغییرات مثبت باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: ما در سال گذشته طرح‌هایی همچون تاسیس و تجهیز مراکز 10 تختخوابی و همچنین تجهیز بیمارستان‌ها به امکانات پیشرفته و همچنین ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی را داشتیم که این خود حاکی از عملکرد خوب علوم پزشکی در سال گذشته بود.

نبوی‌زاده با اشاره به حضور پرشور مردم و مسئولین ابراز داشت: این حضور هم نمودی از قدردانی از مدیر سابق و هم حمایت از مدیر جدید می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه سخنان خود گفت: ما هم این انتصاب را که با هفته سلامت شروع شده به فال نیک می‌گیریم.

نبوی‌زاده با اشاره به قانون جدید مبنی بر این‌که پزشکانی که در پست مدیریت هستند حق کار خصوصی را ندارند، گفت: این امر سبب شده خیلی از پزشکان از پذیرش مسئولیت اجتناب کنند که این نشان می‌دهد همکارانی مسئولیت قبول می‌کنند که از منافع خود برای خدمت به مردم می‌گذرند و این جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کسی که مسئولیت بر عهده می‌گیرند باید خود را به طور کامل وقف کار کنند و این مسئولیتی را که به عنوان امانت به آن‌ها سپرده شده با سرافرازی و کارنامه درخشان به مدیر بعد از خود بسپارد.

نبوی‌زاده گفت: از مسئولین خواستاریم با تمام توان ب مدیر جدید شبکه کهگیلویه همکاری کنند تا بهداشت و درمان کهگیلویه که از نظر شاخص‌ها در رده آخر استان قرار دارد که علت آن هم نه به خاطر کمبود امکانات بلکه ریشه در مسائل جنبی و حاشیه‌ای دارد هر چه زودتر رفع و کهگیلویه با تکیه بر پتانسیل‌های عظیم خود به جایگاهی که باید اعتلا پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان خاطرنشان کرد: اعتبار ویژه‌ای را برای سالن همایش و اجتماعات بهداشت و درمان کهگیلویه تخصیص می‌دهیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر سالن مناسب و در خور شان این مردم تاسیس شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۱ ، ۱۷:۱۷
محمد جعفر تقوی سوق

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور دهدشت با حضور مسئولین استانی و شهرستانی مراسم تودیع و معارفه رئیس شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

در حاشیه این مراسم ناصر رضایی در سخنانی با تقدیر و تشکر از زحمات مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه اظهار کرد: امیدواریم که مدیر جدید جناب آقای دکتر موسویان بتواند در راستای قوانین سطح سلامت را در سطح شهرستان افزایش دهد و با آموزش و اطلاع رسانی و تکیه بر پتانسیل‌های موجود در شهرستان برای افزایش ضریب سلامت در این شهرستان تمام تلاش خود را انجام دهند.

فرماندار کهگیلویه افزود: انتظار داریم مدیر جدید همه ارکان و ساختار شبکه بهداشت را بکار بگیرند و با بکارگیری افراد متعهد و توانمند روز به روز خدمات بیشتر و در خور شان این مردم را در حوزه سلامت ارائه دهند.

این مسئول عالی شهرستان کهگیلویه یادآور شد: باید سعی کنیم که گذشته را با در دست گرفتن سکان مدیریت زیر سئوال نبریم و به گونه‌ای عمل کنیم که نیروی انسانی و زحمات کسانی که قبل از ما در سمت مدیریت بودند دچار خدشه نشود.

رضایی ابراز داشت: باید قدردان کسانی که برای پیشرفت و تعالی جامعه ما گام‌های هر چند کوچک نیز برداشته‌اند باشیم و اگر فرهنگ تقدیر باب شود.

فرماندار کهگیلویه در پایان گفت: تغییر ذات آفرینش است و تغییر در مسئولیت زمینه‌ساز نوآوری و شکوفایی در عرصه مدیریت خواهد شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم دکتر سید عبدالحسین موسویان طی حکمی از طرف ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به سمت ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه منصوب شد.

منصور تقوی رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این مراسم حضور نداشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۱ ، ۱۶:۵۳
محمد جعفر تقوی سوق

 

شراره شیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سوق اظهار کرد: گرامیداشت روز دندانپزشکی فرصتی برای توجه اذهان عمومی به این قشر مهم عرصه سلامت جامعه است.

رئیس مرکز بهداشتی درمانی سوق  بیان کرد: دندانپزشکان به عنوان اعضای تیم سلامت در بخش‌های پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان، درمان بیماری‌های دهان و دندان و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه، نقش پررنگی در ارتقاء سلامت جامعه دارند و در عین حال نقش محوری استادان این رشته نیز در آموزش این گروه انکار‌ناپذیر است.

شیرعلی از زحمات بی دریغ دکتر سیادت مسئول بهداشت دهان و دندان شهرستان کهگیلویه تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: برگزاری مراسم روز دندانپزشکی می‌تواند دریچه‌ای برای نمایش جلوه‌هایی از فعالیت‌ این عزیزان به افراد جامعه باشد.

شیر علی گفت: خدمات چشمگیری به دانش آموزان کلاس های اول و دوم ابتدایی شده و معاینه و انجام فلوراید تراپی بصورت رایگان و فیشو سیلانت تراپی به نرخ دولتی انجام خواهد شد و قصد داریم برای دانش آموزان ابتدایی مدارس روستایی خمیر دندان و مسواک توزیع کنیم .

رئیس مرکز بهداشتی درمانی سوق  در مورد توصیه های بهداشتی دهان و دندان خاطر نشان کرد: از زمانی که دندان های ما شروع به رشد می کنند، والدین، دندانپزشک و معلم های ما، بهترین روش های مراقبت از دندان ها را در اختیار ما می گذارند. در حقیقت، بهترین راه رسیدن به دندان هایی سفید، بی بو و سالم، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه است. استفاده از دهان شویه ها نیز برای بهداشت دهان و دندان بسیار موثر است.

شیرعلی تشریح کرد:  در سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت در زمینه سلامت و بهداشت دهان و دندان تا سال 2020 میلادی، سلامت دهان و دندان جزء لاینفک و ضروری سلامت افراد جامعه و عاملی تعیین‌کننده در کیفیت زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود. همچنین امروزه مشخص شده است که حفظ سلامت دهان و دندان، می تواند بروز بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد.

شراره شیر علی خاطر نشان کرد :بنابراین اهمیت دادن به بحث سلامت دهان در نهایت منجر به ارتقاء سلامت آحاد جامعه خواهد شد و در این راستا تقدیر از خدمات دندانپزشکان آنان را به ارائه هرچه بهتر وظایف حرفه ای خود ترغیب خواهد کرد.

شیرعلی تصریح کرد :  ضمن تبریک بیست و سوم فروردین ماه، روز دندانپزشکی، به همه دندانپزشکان و همکاران محترم امیدوارم همگی همچون گذشته در عرصه ی ارتقاء سلامت دهان و دندان و فراهم آوری امکان ارائه خدمات بیشتر به آحاد ملت مسلمان ایران، در سایه خداوند متعال همواره پیروز و موفق باشید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۱ ، ۱۵:۰۷
محمد جعفر تقوی سوق

به گزارش خبرگزاری از سوق،امام جمعه سوق حجت السلام یوسف عمرانی نژاد در خطبه های نماز جمعه این شهر با دعوت به رعایت تقوای الهی سفارش نمودند. ایشان با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه ، این ایام را ایام حزن اهل بیت دانستند و از تمام مردم خواستند تا این ایام را به نحو احسن و با محتوا برگزار نمایند تا در هر جای این شهر و روستاهای اطراف این ایام مشهود باشد .

اشاره به هفته سلامت و روز جهانی بهداشت که امسال سال سالمندان نامگذاری شده است وبه امید خدا مشکلات روحی و جسمی سالمندان با تلاش مسئولین و همت خود این عزیزان هرچه سریعتر برطرف گردد.

عمرانی نژاد به سالروز شهادت آیت ا... سید محمد باقر صدر و خواهر ایشان بنت الهدی درسال 1359 که توسط صدام انجام شد ، اشاره داشتند و بیان کردند: که این شهید بزرگوار به آرزوی خود که ریشه کن شدن صدام وحزب بعث عراق بود رسیدند و ملت عراق را در مسیر انقلاب بر علیه استکبار قرار دادند که علاوه بر رفتن صدام دست آمریکا را نیز این کشور قطع کردند.

سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا در20 فروردین 59 بخش دیگر سخنان امام جمعه سوق بود که فرمودند : امام خمینی (ره) پیرامون رابطه با امریکا بیان کرد که ما رابطه گرگ ومیش نمی خواهیم  و مهمترین و دردآورترین مساله ای که ملت های اسلامی و غیر اسلامی کشورهای تحت سلطه با آن مواجه است ، موضوع آمریکاست .

ایشان اظهار کرد: دولت آمریکا به عنوان قدرتمندترین کشورهای جهان برای بیشتر بلعیدن ذخائر مادی کشورهای تحت سلطه از هیچ کوششی فرو گذار نمی کند . آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است .

عمرانی نژاد بیان کرد: این قطع رابطه در 20فروردین 59 باعث شد تا کشور ما پس از پیشرفتهای علمی در 20فروردین جشن ملی فناوری هسته ای را بگیرد.

امام جمعه سوق تشریح کرد: در چند سال گذشته علی رغم تحریم ها و تهدیدها و فشارهای غربی ها در قالب (1+5) تمام هم و غمشان این بود که فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را متوقف کنند ولی خوشبختانه پیشرفت هسته ای که علی رغم تمام محدودیت ها ملت ما داشتند ، دانشمندان هسته ای توانستند تحریم ها را دور بزنند و در میان تعجب تخمین دانشمندان غربی به پیشرفتی قابل توجهی دست پیدا کنند .

عمرانی نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا کنون 17هزار شهید ترور داشته ، که این سند زنده ای است از اقدامات وحشیانه مدعیان حقوق بشر ، اما در دو سال گذشته حملات تروریستس مشخصاً متوجه دانشمندان هسته ای شد آن هم با همکاری مستقیم دستگاهای جاسوسی موساد و نیروهای منافقین .

وی افزود: ضمن گرامیداشت شهادت دانشمندان هسته ای ملت ایران اجازه توقف فعالیت های هسته ای را به خصوص در سال تولید ملی نخواهد داد .

امام جمعه سوق در ادامه با اشاره به21 فروردین فرمان تاریخی امام (راحل) مبنی بر تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، بنیاد مسکن را یک نهاد انقلابی دانستند که محرومیت زدایی در روستاها و مکان های دور افتاده از اهداف مهم آن است و نباید پس از 30سال از تشکیل این بنیاد افراد بی خانمان بخصوص در روستاها وجود داشته باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۱ ، ۱۸:۴۳
محمد جعفر تقوی سوق

به گزارش خبرگزاری از سوق،عصر دیروز بمناسبت هفته سلامت جلسه شورای سلامت بخش سوق در بخشداری این شهر با حضور مسئولین بهداشتی درمانی و ادارت این شهر برگزار شد در این راستا بخشدار محترم بخش سوق جناب آقای  بهمن محمدی تشریح کرد: اینک حلول سبز بهار در رستنگاه حیات ، شور بودن را با تکاپوی عشق همساز می کند و این سرآغازهمراهی شکوه و شکوفه است که خجستگی آمدن و بودن را متجلی می سازد.

بهمن محمدی بیان کرد: ما نیز با طلب سلامتی برای مردم عزیزمان، آمده ایم تا در عرصه سلامت در سالی که با انفاس قدسی رهبر عزیزمان مزین به نام ((تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى )) است با شعار امسال سازمان جهانی بهداشت،قدم در تلاشی سخت اما شیرین گذاریم و با امید به الطاف حضرت حق ودرسایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و یاری شما نیکان پیام آورانی شایسته برای سلامتی و تندرستی مردمان این سرزمین کهن باشیم. 

بخشدار  سوق  به شهرداری سوق خاطر نشان کرد:: فضای سبز شهر  وگذاشتن وسایل ورزشی و فضای مناسب برای پارک سالمندان ایجاد شود، تا سالمندان از این فضا بهرمند شوند .

وی افزود :کنترل و بازید از استخر شنای سوق و سالن های ورزشی (کنترل آب و فضای پاک) باید در دستور کار مرکز بهداشتی درمانی قرار گیرد .

بهمن محمدی اظهار کرد: اداره ورزش و امور جوانان شهر سوق هفته ای دو نوبت استخر شنا و سالن ورزشی و امکانات ورزشی را بصورت رایگان در اختیار سالمندان قرار دهد .

بخشدار سوق بیان کرد: امسال متفاوت تر از هر سال مرکز درمانی سوق چادرچکابBMI  (تست فشار خون ،قند خون،چربی خون و بینایی سنجی) را در دستور کار داشته باشد .

وی افزود:شهرداری سوق در هفته سلامت مؤظف است پاکسازی شهر و همچنین تهیه و توزیع بنر و پوسترها با موضوعات بهداشتی  را در دست کار داشته باشد .

در ادامه سرکار خانم شراره شیرعلی رئیس مرکز بهداشتی درمانی سوق اظهار کرد:

ضمن تبریک سال نو وگرامیداشت هفته سلامت به جهت یکسان بودن آموزشها  درهفته سلامت درمدارس توسط کارشناسان محترم مرکز بهداشتی درمانی و بهداشت مدارس  متون آموزشی آماده شده در راستای شعارهفته سلامت می باشد وموضوع اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی سلامت سال 2012 «سالمندی و سلامت» و شعار «زندگی سالم، طول عمر بیشتر» انتخاب شده است.

رئیس مرکز بهداشتی درمانی سوق در ادامه نشست به بیان برنامه‌ها و اقدامات هفته سلامت در حوزه درمان پرداخت و گفت: استقرار ایستگاه‌های سلامت سالمندی در مراکز آموزشی درمانی، ارسال ابلاغیه به تمامی مطب ها و مرکز بهداشتی درمانی درخصوص اولویت در پذیرش بیماران سالمند در این هفته از جمله اقدامات این حوزه است.

وی با اشاره به موضوعات هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین‌ماه گفت: روزهای هفته سلامت به ترتیب با عناوین «سالمندی و ورزش»، «سالمندی و آموزش همگانی»، «سالمندی، حوادث و بلایا»، «سالمندی در شهر دوستدار سالمند»، «سالمندی، سلامت و همکاری‌های بین بخشی»، «سالمندی و مراقبت در برابر بیماری‌ها» و همچنین سا«لمندی و کرامت انسانی» نامگذاری شده است.


وی موضوع سالمند سالم و پویا را یکی از اهداف اصلی وزارت بهداشت در این خصوص بیان کرد و افزود: سالمندی سالم و پویا است که از لحاظ جسمی، امنیتی و مشارکتی در مسایل خانوادگی و اجتماعی مشکلی نداشته باشد .

شیر علی تشریح کرد :19فروردین ماه زنگ سلامت با همکاری نمایندگی آموزش و پرورش شهر سوق در مدرسه ابتدایی پسرانه باهنر سوق به صدا درخواهد امد

شراره شیرعلی خاطر نشان کرد: آموزش بهداشت و سلامت در مدارس با همکاری پرسنل مرکز بهداشتی درمانی این شهر انجام خواهد گرفت ویکدوره مسابقه نقاشی در مدارس این شهر برگزار می گردد

وی  افزود: آبخوری مدارس این شهر کنترل و پیگیری شود تا به امید خدا بچه های فردا با سلامتی کامل زندگی کنند .

رئیس مرکز بهداشتی درمانی سوق با اشاره به اختصاص یک روز در مطب ها و درمانگاه سوق به ویزیت رایگان و چکاپ افراد از حضور پزشکان به مناسبت هفته سلامت خبر داد.

شراره شیر علی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین ماه گفت: هفته سلامت بهانه‌ای برای پرداختن به اولویت‌های نظام سلامت در کشور است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۱ ، ۱۶:۲۴
محمد جعفر تقوی سوق

همانطور که می‌دانیم نوروز و همه مراسم وابسته به آن،از جمله سیزده‌بدر،مراسمی است بازمانده از ایران باستان و در باور ایرانیانی که در آن عصر زندگی میکردند عدد سیزده نه تنها نحس نبود بلکه بسیار هم مقدس و مورد احترام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سوق، روز سیزدهم فروردین یا همان سیزده‌به‌در از جمله روزهایی است که حکایت‌ها و روایت‌های فراوانی درباره آن گفته شده و جالب آنکه متداول‌ترین حکایت درباره این روز، نادرست ترینِ این تعبیرهاست و سیزدهمین روز نوروز،روزی مقدس نزد ایرانیان باستان بوده‌است

سیزدهم آغاز پاکی‌ها
همانطور که می‌دانیم نوروز و همه مراسم وابسته به آن، از جمله سیزده‌بدر، مراسمی است بازمانده از ایران باستان و در باور ایرانیانی که در آن عصر زندگی می کردند عدد سیزده نه تنها نحس نبود بلکه بسیار هم مقدس و مورد احترام بود.

آنها عمر جهان را دوازده هزار سال می‌پنداشتند و معتقد بودند هرچه دنیا به پایان این دوازده هزار سال نزدیکتر می‌شود، پلیدی‌ها و غلبه آن‌ها به نیکی‌ها بیشتر می‌شود تا آنکه در پایان این عمر دوازده هزار ساله رستاخیز به وقوع می‌پیوندد و جهان از همه بدی‌ها پاک می‌گردد.

بنابراین فردای رستاخیز در اصل نخستین روز از هزاره ی سیزدهم و آغازگر زمانی است مبرّا از همه ناپاکی‌ها. به همین علت عدد سیزده به عنوان نماد شروع و تولد دوباره، احترام زیادی نزد ایرانیان داشت و سیزدهم فروردین نیز نشانه‌ای بود از آغاز آفرینش در طبیعت بهاری که خود، همیشه یادآوری از رستاخیز بوده و هست. پس ایرانیان در این روز به جشن و پایکوبی می‌پرداختند و بدین ترتیب خود را برای آغاز سالی پرتلاش و پر برکت آماده می‌کردند.

و اما ریشه‌های اعتقادی درباره مراسم سیزده‌به‌در، به همین جا ختم نمی‌شود و مانند بسیاری دیگر از آئین‌های ایرانی ریشه‌هایی نیز در داستان‌ها و اسطوره‌ها دارد که مطمئناً نقل این داستان‌ها سبب می‌شود امسال سیزدهم فروردین را به گونه‌ای دیگر و البته با آگاهی بیشتر به در کنیم.
روز سیزده بدر طبق ائینی سنتی ونوروزی مردم کشورمان را خارج از منزل گذراندند و در شهر سوق بیشتر همشهریان و میشود گفت بیش از 80 درصد مردم  سوق به اتفاق خانواده ومیهمانان خود از داخل وخارج از استان این روز را در دامان سبز طبیعت شهر سوق ( آرامگاه شاعر


نویسنده و هنرمند عزیز حسین پناهی در شهر سوق ، آبشار طوف خیمه در ۱۰ کیلومتری شهر سوق ، حوالی سد مارون (کِلمَک) در ۱۰ کیلومتری شهر سوق ، کوه دژکوه ۱۵ کیلومتری سوق،امامزاده شاهزاده یوسف در مرکز شهر، امام زاده ناصرالدین محمد واقع در کوه دژکوه ، قرق بادامستان بلوط بنگان )

به خوبی وخوشی سپری کردند ، بیشتر همشهریان در منطقه طوف خیمه و دژکوه و کِلمَک به شادی وسرخوشی این روز نوروزی پرداختند .جاده ها در اواخر روز به سمت سوق توام با ترافیک بوده است.

مجموع مردم شهر و بخش سوق روز خوب وخوشی سپری کردند،بیشتر محفل خانوادگی در  انجا حضور داشتند، بعضی از خانواده ها هم دو روز از قبل از سیزده بدر شب را در آنجا مستقر شدند و چادر زدند. خیلی از خانواده ها هم که عاشق هنر بودند در روز سیزده بدر و روز های قبل به آرامگاه هنرمند نامی کشورمان زنده یاد حسین پناهی رفتند و ضمن یاد از این هنرمند روحش را با قرائت فاتحه شاد کردند .

آماری که من از یکی از ورودی ها گرفتم بالغ بر 5000 نفر تا ساعت 6ونیم عصر بود،میتوان تصور کرد که نزدیک 15 هزار نفر از هموطنان برای روز سیزده به سوق و مطنقه پاقلعه سوق طی این چند روز عید آمده بودند.

شهر سوق و اطراف سوق همیشه پذیرای هموطنان عزیز در روز سیزده نوزوز بوده

.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۱ ، ۱۹:۱۸
محمد جعفر تقوی سوق
فرشاد صادقی شهردار شهر سوق  در گفت‌وگو با خبرنگار عصر مارون در سوق اظهار کرد: نوروز موسم تجدید عهد ما با بهار و نشانه‌ آغاز و تحول فصل نو شدن و تولد دوباره طبیعت است. وی بیان کرد: نوروز موسم نزدیکی و پیوند دل‌ها و آرزوها و فرصتی مناسب برای بستن عهدی محکم برای رسیدن به شهری آباد و زیباست.

صادقی افزود: اینک در آغاز سال جدید، آرزوی ما برای همه‌ شهروندان عزیز زندگی در شهری زیبا، شاد و آباد است که برای رسیدن به این هدف در سال جدید، با قاطعیت و پشتکار تلاش خواهیم کرد. شهردار سوق تصریح کرد: به امید آن که در سایه‌ هم‌دلی و همراهی همه‌ شهروندان، در سال آینده در شهری سرسبزتر، زیباتر و آبادتر از امروز به استقبال بهار ۹۲ بنشینیم.

صادقی اظهار کرد: از شهروندان با فرهنگ سوقی می‌خواهم در سال جدید نیز همانند سال‌های گذشته با بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود، خادمان امور شهری را برای ارائه‌ خدماتی بهتر یاری کنند. وی گفت: خدمات خوبی در سال ۹۱ به همشهریان خود ارائه خواهیم داد. شهردار سوق بیان کرد: نظافت و شست‌وشوی خیابان‌ها و پیگیری روشنایی خیابان‌ها و معابر و روشنایی ریس‌های رنگی در سطح شهر و نصب ستاره‌های فروزان از کارهای شهرداری در سال آتی خواهد بود. صادقی افزود: بهره‌برداری از پارک مرکزی شهر (میدان انقلاب) و لکه‌گیری و ترمیم حفاری‌های سطح شهر با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال به متراژ ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع و تعویض پرچم‌های میدان شهدا (ورودی شهر)، رفع نقص روشنایی بلوار شهدا و رنگ‌آمیزی قاب تابلوی تمثال شهدا در بلوار ورودی شهر، گلکاری و درختکاری در سطح شهر و رنگ‌آمیزی جداول و بلوارها نیز در دستور کار شهرداری سوق قرار دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۱ ، ۱۰:۵۵
محمد جعفر تقوی سوق

به گزارش خبرگزاری سوق، روز سیزدهم فروردین یا همان سیزده‌به‌در از جمله روزهایی است که حکایت‌ها و روایت‌های فراوانی درباره آن گفته شده و جالب آنکه متداول‌ترین حکایت درباره این روز، نادرست ترینِ این تعبیرهاست و سیزدهمین روز نوروز،روزی مقدس نزد ایرانیان باستان بوده‌است.

سیزدهم آغاز پاکی‌ها
همانطور که می‌دانیم نوروز و همه مراسم وابسته به آن، از جمله سیزده‌بدر، مراسمی است بازمانده از ایران باستان و در باور ایرانیانی که در آن عصر زندگی می کردند عدد سیزده نه تنها نحس نبود بلکه بسیار هم مقدس و مورد احترام بود.

آنها عمر جهان را دوازده هزار سال می‌پنداشتند و معتقد بودند هرچه دنیا به پایان این دوازده هزار سال نزدیکتر می‌شود، پلیدی‌ها و غلبه آن‌ها به نیکی‌ها بیشتر می‌شود تا آنکه در پایان این عمر دوازده هزار ساله رستاخیز به وقوع می‌پیوندد و جهان از همه بدی‌ها پاک می‌گردد.

بنابراین فردای رستاخیز در اصل نخستین روز از هزاره ی سیزدهم و آغازگر زمانی است مبرّا از همه ناپاکی‌ها. به همین علت عدد سیزده به عنوان نماد شروع و تولد دوباره، احترام زیادی نزد ایرانیان داشت و سیزدهم فروردین نیز نشانه‌ای بود از آغاز آفرینش در طبیعت بهاری که خود، همیشه یادآوری از رستاخیز بوده و هست. پس ایرانیان در این روز به جشن و پایکوبی می‌پرداختند و بدین ترتیب خود را برای آغاز سالی پرتلاش و پر برکت آماده می‌کردند.

و اما ریشه‌های اعتقادی درباره مراسم سیزده‌به‌در، به همین جا ختم نمی‌شود و مانند بسیاری دیگر از آئین‌های ایرانی ریشه‌هایی نیز در داستان‌ها و اسطوره‌ها دارد که مطمئناً نقل این داستان‌ها سبب می‌شود امسال سیزدهم فروردین را به گونه‌ای دیگر و البته با آگاهی بیشتر به در کنیم.

روز سیزده بدر طبق ائینی سنتی ونوروزی مردم کشورمان را خارج از منزل گذراندند و در شهر سوق بیشتر همشهریان و میشود گفت بیش از 80 درصد مردم  سوق به اتفاق خانواده ومیهمانان خود از داخل وخارج از استان این روز را در دامان سبز طبیعت شهر سوق ( آرامگاه شاعر نویسنده و هنرمند عزیز حسین پناهی در شهر سوق ، آبشار طوف خیمه در ۱۰ کیلومتری شهر سوق ، حوالی سد مارون (کِلمَک) در ۱۰ کیلومتری شهر سوق ، کوه دژکوه ۱۵ کیلومتری سوق،امامزاده شاهزاده یوسف در مرکز شهر، امام زاده ناصرالدین محمد واقع در کوه دژکوه ، قرق بادامستان بلوط بنگان )

به خوبی وخوشی سپری کردند ، بیشتر همشهریان در منطقه طوف خیمه و دژکوه و کِلمَک به شادی وسرخوشی این روز نوروزی پرداختند .

جاده ها در اواخر روز به سمت سوق توام با ترافیک بوده است.مجموع مردم شهر و بخش سوق روز خوب وخوشی سپری کردند،بیشتر محفل خانوادگی در  انجا حضور داشتند، بعضی از خانواده ها هم دو روز از قبل از سیزده بدر شب را در آنجا مستقر شدند و چادر زدند.

خیلی از خانواده ها هم که عاشق هنر بودند در روز سیزده بدر و روز های قبل به آرامگاه هنرمند نامی کشورمان زنده یاد حسین پناهی رفتند و ضمن یاد از این هنرمند روحش را با قرائت فاتحه شاد کردند .

آماری که من از یکی از ورودی ها گرفتم بالغ بر 5000 نفر تا ساعت 6ونیم عصر بود،میتوان تصور کرد که نزدیک 15 هزار نفر از هموطنان برای روز سیزده به سوق و مطنقه پاقلعه سوق طی این چند روز عید آمده بودند.
شهر سوق و اطراف سوق همیشه پذیرای هموطنان عزیز در روز سیزده نوزوز بوده .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۱ ، ۱۹:۳۷
محمد جعفر تقوی سوق