روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است


نمایی از آرامگاه زنده یاد حمید رضا دانایی

"شعر روی سنگ قبر این شاعر عزیز"

تواگر ماندی و من رفتم و این خاک سیه ماندبه جای گونه دادم به تب بوسه مرگ

سینه ام را بشکاف 

دل من را بردار 

سنگ قبری بنما 

و بر آن سخت سیه رو بنویس 

ای سیه سنگ شده 

ای به زردی خزان رنگ شده 

برگها می ریزند 

سنگها می پوسند 

تو چرا سنگ شدی?!

"شعر از دانایی"

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۱ ، ۲۲:۵۰
محمد جعفر تقوی سوق

شهردار سوق گفت: بالاخره پس از سال‌ها انتظار ورودی شهر سوق به لنده از سمت لنده بازگشایی شد.

فرشاد صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: پس از سال‌ها انتظار گردنه‌های ورودی این شهر از سمت لنده به همت شهرداری و شورای اسلامی و همکاری شهروندان ساکن تنگه مجاهدین و پیچ سه راهی گلزار شهدا بازگشایی و عملیات عمرانی شامل احداث بلوار و زیرسازی در حال اجرا بوده که در آینده نزدیک برای رفاه حال مردم آسفالت خواهد شد.

این مسئول امور خدمات شهری عنوان کرد: عرض این تنگه در ورودی تاکنون 12 متر مربع بوده که به 30 مترمربع تعریض پیدا کرده و در ادامه عرض خیابان 38 متر خواهد بود.

صادقی متذکر شد: ضمن این‌که بلواری به عرض 10 متر و به طول 400 متر اجرا خواهد شد و با توجه به ادامه بلوار تا بلوار امام خمینی (ره)، حدود یک متر مربع به سرانه فضای سبز این شهر اضافه خواهد شد.

شهردار سوق در پایان اذعان داشت: این پروژه که در سال 90 عملیات اجرایی آن آغاز شده تا پایان تابستان با صرف هزینه‌ای افزون بر 2 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۱ ، ۲۳:۴۶
محمد جعفر تقوی سوق

میرحبیب نوری سوق : جناب آقای نیکزاد استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد
"فقط به حرمت قلم و رعایت ادب; سلام!

بدون حاشیه ، با نگرانی وناراحتی از وضعیت موجود در گوشه ای از این استان غنی اما محروم،ساده و خودمانی چند دقیقه ای مزاحم اوقاتتان می شوم و مجالی نیز برای آب و تاب دادن به این قلم ندارم که پیش تر با آب و تاب و بازی با واژه ها سعی درعنوان بخشی از مشکلات نمودم (بنگرید به http://www.asredena.com/newsF-868.html ) و از الطاف بی حد و حصر دوستان فیضها برده ام وبدون شک این بار نیزبی نصیب نخواهم شد!

منبع عصر دنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۱ ، ۱۰:۱۹
محمد جعفر تقوی سوق

سید مقداد مرتضوی پور: بی توجه ای مسئولین به مشکلات منطقه ای که غنای از علم و فرهنگ است تاسف باز است .

شهر سوق استان کهگیلویه و بویراحمد درگذشته غنای از علم و فرهنگ وپیشرفت برخوردار بوده اما متاسفانه مشکلات ای که امروزه در این شهر وجود دارد باعث شده است که گاهی در این شهر با فقر فرهنگی و علمی روبرو شویم و روز به روز از تعداد قبولی در کنکورسراسری وفارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبه های علمی کاسته شود و با رکود علمی خیلی زیادی در این شهر مواجه بشویم.

منبع عصر دنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۱ ، ۱۰:۱۳
محمد جعفر تقوی سوق

سید مقداد مرتضوی پور: تله فیلم "آتش بر آب" به کارگردانی سید مجید پرهیز در تهران کلید خورد.
"آتش بر آب" تازه‌ ترین عنوان تله فیلم سید مجید پرهیز در مقام کارگردانی و نوشته حمید رضا شفائیان است که با مدیریت تصویربرداری هاشم گرامی در امامزاده شعیب (ع) کن تهران کلید خورد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کیومرث جوانی است سرمست، او در اوج مستی حامد را می‌کشد. خانواده مقتول همه تصمیم به قصاص می‌گیرند، به غیر از پدر که دو شرط دارد . کیومرث از هر دو شرط عاجز می‌ماند و...

محمود رضا قدیریان، معصومه آقاجانی، مجید مشیری، صادق توکلی، احمد علامه دهر، علی مقدم، رستم شریعتی و مژده شکاری بازیگران این فیلم تلویزیونی به تهیه کنندگی سید مجید پرهیز و سید شهرام فتاحیان هستند که مدیر تولید آن فرشاد یاسر و دستیار اول و برنامه ریز آن مژگان قاضی زاده است

سید مجید پرهیز کارگردان این تله فیلم که شروع جریان هنری خود را با کار تئاترآغاز کرد و در این زمینه کارهای بسار زیبایی ازقبیل:

نمایش”من کیستم“به کارگردانی”سیدمجید پرهیز“؛ تالار هنر؛ 1371

نمایش”خوابگردها“به کارگردانی”سیدمجید پرهیز“؛ زنجان؛ 1372

نمایش”جل پشت‌ها“به کارگردانی”سیدمجید پرهیز“؛ تهران، تالار میراث فرهنگی؛ 1377

در نمایش”صیقل“به کارگردانی”سیدمجید پرهیز“؛ آبادان؛ 1379

نمایش”سایه سار عشق“به کارگردانی”سیدمجید پرهیز“؛ یاسوج؛ 1380

به نمایش گذاشته و بعد از مدتها کار نکردن در زمینه تئاتر، فعالیت دوباره خود را این بار با سینما آغاز کرد و در اولین کار تلویزیونی خود در سال 89 کارگردانی تله فیلم دژ سوق که به گفته ی ایشان ساخت این تله فیلم از دغدغه های دوران نوجوانی اودر بهبهه انقلاب بودرا بر عهده داشت.

منبع عصر دنا

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۱ ، ۱۰:۰۹
محمد جعفر تقوی سوق
ساخت مستند نگاهی به آسمان در روستای بلوط بنگان سوق آغاز شد .

به گزارش "عصردنا " تدوین و صدا گذاری این فیلم در مراحل پایانی می باشد . موضوع این فیلم در خصوص رسم دعا برای طلب باران می باشد .

کارگردان این فیلم مستند هادی محقق جوان دهدشتی ساکن تهران می باشد که تاکنون چندین اثر هنری جالب در عرصه کارگردانی از خود بجا گذاشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۱ ، ۰۹:۵۷
محمد جعفر تقوی سوق

 

عکاس : سید شهاب الدین شهابی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۱ ، ۰۹:۵۰
محمد جعفر تقوی سوق