روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

"مردم کهگیلویه شاعرند پیرمرد پیرزنهای سوقی فیلسوفند "

نگاهی به آسمان ، مستندی زیبا که ما را به گذشته ای نه چندان دور برد و اشک را مهمان چشمان خیلی ها کرد. مستندی که رسم زیبای یالله یالله بارونی را جاودانه کرد. پای صحبت آقای هادی محقق کارگردان جوان این مستند نشستیم . گفتگو را در ادامه می‌خوانید...

فیلم سازی را از کی به صورت حرفه ای آغاز کرده اید و چه کارهای مستقلی تا حال داشته اید؟

حدود 13 سال کار حرفه ای دارم که 10 سال دستیار کارگردان در فیلمهای مختلف بودم و مابقی خودم مستقل شروع به کار کردم

کارهای مستقل

تله فیلم برادران سرزمین من

او خوب سنگ می زند (بردو)

نگاهی به آسمان

ایده اولیه ساخت مستند نگاهی به آسمان از کجا شروع شد؟

در واقع من و صالح زینی پور چند سالی است که این ایده را داشتیم همیشه دوست داشتیم که این کار ساخته بشود و بالاخره فرصت پیش آمد و با صدا و سیما صحبت کردیم و مستند نگاهی به آسمان ساخته شد.

صالح زینی پور چقدر در نگاهی به آسمان تاثیر گزار بود؟

خیلی خیلی زیاد اگر صالح زینی پور نبود این کار ساخته نمی شد هم در نویسندگی هم در عوامل اجرایی کمک شایانی کرد.

بازیگران اکثرا نا بازیگر بودند چطور از نا بازیگر ها بازی می گرفتید؟

من برای باز ی گرفتن از نابازیگر ها 

اولا هنگام انتخاب سعی می کنم کسی را انتخاب کنم که صورتش و سیمایش به کار بخوره که بیننده در حداقل زمان بتونه ارتباط برقرار کنه 

دوما آی کیو و شعورش بالا باشه

در آخر هم موقعیت را براش تشریع می کنم  و فضا را‌ آماده .

به بازیگران نگاهی به آسمان نمره چند می دهید؟

نمره 18.

داستان استفاده از دو دیوانه در فیلم چه بود؟

دیوانه اولی تا یه جایی از کار با ما بود بعد مجبور شدیم دیوانه دومی را وارد کار کنیم.

کادر ها کارت پستالی بودند جقدر کادر ها بریتان مهم بود؟

من خیلی به قاب اهمیت می دهم کارهم مشخصه
هر پلان کاربرد خاص خود را داره
من سعی کردم کادرها شاعرانه باشد 
قاب کار خودتونه ؟
قاب و فیلمبرداری برام مهمه نماها و اندازه های دوربین ماله خودمه
من خودم کادر رامشخص می کردم و فیلمبردار هم که آدم با ای کیویی بود نقش فنی خودش را داشت می شود گفت 70درصد مال من بود 30درصد مال فیلمبردار

پتانسیل هنری منطقه چقدر است؟

خیلی خیلی زیاد
مردم کهیگلویه را کلا شاعر می دانم
و همگی قدرت تحلیل زیادی دارند پیر مرد پیرزنهای سوقی خیلی  فیلسوفند  چون در بطن آنها هستیم خیلی از فلسفه های انها را متوجه نمی شویم.

برای زنده نگاه داشتن آداب و رسوم کهن منطقه چه برنامه ای دارید.

برنامه خاصی ندارم کار من نیست کار من فیلم سازیه سعی می کنم که در ساخت فیلم کارم کم خطا باشه خودم یاالله یاالله بارونی نکردم  

برنامه خاصی ندارم کار من نیست کار من فیلم سازیه سعی می کنم که در ساخت فیلم کارم کم خطا باشه خودم یاالله یاالله بارونی نکردم 
ولی دوست داشتم تحریف در یه رسم ایجادنکنم
مثلا خونه که خشک خکشه به خاطر ممیزی تلویزون تغییر کرد.

بحث توسل به خوبی در این فیلم به نمایش در آمد دیدگاه خود شما بود یا مشاوره مذهبی؟

این دیدگاه خود من بود واقعا به اعتقاد من آنها پپیش خدا فقط آبرو دارند همه کاره خداست
شما دومین کسی هستید که به این نکته آشاره می کنید.

چراپایان فیلم باران نبارید؟

اگر باران می بارید فیلم خراب می شد و نگاه من می شد بارن آخر فیلم اشتباه محض بود

راجع به این چند کلمه چه حرفی دارید؟

میرکریمی:آبرو دار

سینا سرلک: دوسش دارم

حسین پناهی:ذهن ما توان شناخت حسین را نداشت حسین از سرما خیلی زیادتر بود اون بنده خدا گفت بعد از مرگم مرا می شناسید ولی خیلی ها نشناختند حسین پناهی بهلول بود اگر این استان افتخاری داشته باشیم همین حسین پناهی است

نگاهی به آسمان: مهمترین اتفاق فیلم سازی من

در پایان اگر کسی ایده ای داشته باشه چطور می تونه با شما ارتباط برقرا کنه  ؟

از طریق پست الکترونیکم به نشانی hadimohaghegh34[at]yahoo.com

نظرات  (۱)

سلام مهندس حمید عزیزم
آفرین.کار خوبی کردی.اما کاش سوالات بیشتری می پرسیدی.
به سید و تیمش، نمره ای بالاتر از 20 باید داد
امیدوارم همیشه در زندگی موفق باشند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی