روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

آقای استاندار ، میدانی سوق کجاست ؟

شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۹ ق.ظ

میرحبیب نوری سوق : جناب آقای نیکزاد استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد
"فقط به حرمت قلم و رعایت ادب; سلام!

بدون حاشیه ، با نگرانی وناراحتی از وضعیت موجود در گوشه ای از این استان غنی اما محروم،ساده و خودمانی چند دقیقه ای مزاحم اوقاتتان می شوم و مجالی نیز برای آب و تاب دادن به این قلم ندارم که پیش تر با آب و تاب و بازی با واژه ها سعی درعنوان بخشی از مشکلات نمودم (بنگرید به http://www.asredena.com/newsF-868.html ) و از الطاف بی حد و حصر دوستان فیضها برده ام وبدون شک این بار نیزبی نصیب نخواهم شد!

اما پاسخگویی در خصوص الطاف ومرحمت دوستان ودعوت به فراگیری اخلاق نقد وانتقاد و... بماند برای وقتی دیگر.

جناب استاندار، نمی دانم قبل از صدور حکم استانداریتان در مورد نقاط مختلف استان تحقیق کرده اید یا در دوران مسولیتتان این مهم را پیگیری کرده اید یا خیر؟!

نمی دانم در مورد حماسه ی تنگه ی مجاهدین سوق و ماجرای سرلشکرهمپایی واستقبال متفاوت مردم سوق برخلاف استقبالی که در دهدشت،لنده وسایرنقاط استان از او شده بود واز شیرمردهایی مثل
(
شهیدتقوی،مساوات،نوری،حسینی،زینیپور،منصوری،غلامی،صالحی،ولایتی،رضویان،راستگو،فاطمی،

رخ افروز،حامیپور،سعادتیفر،عوضپور،رایگانی،آبخضر،پناهی،طیب،آبدار،آبخو،آبخضر،زارعی،آزادوار،حسنپور،

کرمی،مددی،رحمانی،موسوی،جمادی،محمدی،خلف،عبدیور،مسکینی،عیالبار،دستار،راهخداپور،

راستین،شریعتی،شیخی،برده،صالحی،خانی و... )چیزی شنیده اید یانه؟!

آقای استاندار عزیز ، مهمان نوازی وعلم و فرهنگ وهنرمان جای خود اما میترسم تاریخ در سوق برای شما و نماینده ی محترم به شکلی متفاوت تکرار شود!

" بهر کتمان شکاف خویش و خلق دره ی سالنگ را دزدیده اند"
" زنده ها جای شهیدان وطن افتخار جنگ را دزدیده اند "

نمی دانم شما ونماینده ی شهرستان می دانید بخش بزرگی از آسفالت 12 کیلومتر جاده ی سوق-دهدشت همان آسفالتی است که از دوران سرلشکرهمپایی به یادگار مانده یا نه؟!

اصلا جاده و همه ی اینها چند لحظه ای به کنار! خدای ناکرده نکند که نمی دانید سوق کجاست و چه وضعیتی دارد؟!

به لغت نامه ی دهخدا مراجعه کنید! ;
سوق_از توابع بهبهان...جمعیت 2500 نفر ...
رقم جمعیت سایرشهرهای استان:لنده:1200 نفر . دهدشت:150 نفر . یاسوج : 105 نفر . . .

سوق – شهری آرام و کوچک با مردمانی خونگرم با دلهای بزرگ،معروف به قم و دارالمومنین وشهرسادات استان کهگیلویه و بویراحمد،دیار علم وفرهنگ وهنر...

از گردنه ی ورودی سوق در 12 کیلومتری غرب دهدشت به سوی شهر که سرازیر می شوی تصویر چهل جوان گلگون کفن شهید در بلوار ورودی خود نمایی می کند،شاید لحظه ای تامل کافی باشد که سوق کوچک امروز مگر دهه ی 60 چقدر جمعیت داشته و از این تعداد جمعیت چه تعداد جوان و حال چگونه 40 جوانش به فیض رفیع شهادت نائل شدند؟! عجیب نیست؟!

برای شما که سوق را نمی شناسید آری، باید هم عجیب باشد!!

مردمان شهر من اهل قلم،هنرمند و دارای تحصیلات عالیه اند،همین می شود که اینجا;سوقِ زیبایِ من، مهد فرهنگ وهنر استان می شود.شهری که اغلب مردمانش از سادات رضاتوفیق (سادات رضا توفیقی، قبیله ای از بنی هاشم اند که ییلاق آنها در ناحیه ٔ طبیعی کوه کیلویه و قشلاق آنان در ناحیه ٔ دهدشت کوه گیلویه است.(لغت نامه دهخدا) و از نوادگان حضرت امامزاده سید محمود "سید محمید" (ع) می باشند) .

همچنین مردمان غیور،خونگرم و ساده دل وباصفای ایل بزرگ طیبی حتی با لهجه ای متفاوت از سایر نقاط استان می باشند.

آقای نیکزاد! وضعیت فعلی سوق را با دوران قبل از انقلاب هم نمی شود مقایسه کرد.
نه از درمانگاه پیشرفته ی آن دوران خبری هست و نه تنها جاده ی آسفالته ی استان قبل از انقلاب وضعیت مناسبی دارد.

12 کیلومتر جاده ی فاقد شانه،فاقد علائم هشدار دهنده ی کافی،باریک، با شیب های عرضی غیر استاندارد ،آسفالت قدیمی(مربوط به دهه ی 50) با پیچ های تند و غیر ضرور و... نتیجه اش می شود 10 کیلومتر سبقت ممنوع از جاده ی 12 کیلومتری و نتیجه اش وقوع حوادث تلخ و تاسف بار در این جاده ی خون.

گاه کمبود امکانات وکادر پزشکی مجرب و آمبولانس سی وچند ساله ی بهداری سوق با جاده ی خون هر دو باهم تیشه به ریشه ی زندگی مردم شهر من می زنند و نتیجه اش می شود وضعیت مادر جوانی که روزه اش را با نیش زنبور افطار کرده و از بی توجهی مسولین و خرابی آمبولانس و کمبود امکانات تنها مرکز درمانی شهر که حتی داروخانه اش خالی از داروست!! و جاده ای که جاده ی خون است به پیشواز مرگ می رود... به همین سادگی!

جناب آقای استاندار! موضعم موضع قدرت است نه ضعف که با خواهش و التماس از شما خواستار انجام وظیفه و گوشزد کردن مسولیتتان شوم .

به پشتوانه ی مردم انقلابی،متدین، ولایی وشهید پرور سوق و پشتوانه ی ذخایر انقلابی و ولایی خود، به پشتوانه ی 40 شهید گلگون کفن و سابقه ی انقلابی و ریشه ی اصیل مردمیِ شهر و دیارم نه تنها شما که به هیچ مسئول دیگری ولو اینکه به لحاظ مسئولیت بالاتر از شما هم باشد اجازه نخواهم داد با بی توجهی و بی مهری و مشورت با کسانی که جز دشمنی وکینه و حسادت عمیقشان از سوق به فکر عقب راندن مردم سوق می باشند نسل فردای سوق را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمات بیشمارش به ایران عزیز اسلامیمان بدبین و متنفر کنید.

یادآوری و درخواست توجه وانجام مسئولیت و وظیفه اتان در قبال بخش بزرگی ازاستان با سابقه وپیشینه ی پر افتخارش تنها و تنها از موضع قدرت است و بس! و جای هیچ گونه درخواست ملتمسانه و عاجزانه ای باقی نخواهد ماند.

نوشتن مقالات و اخبار متعدد در رسانه های مختلف استان وامضای در خواستها و طومارهای مختلف وپیگیری های مردم سوق در داخل استان ظاهرا دیگر چاره ی کار نخواهد بود!

وضعیت جاده و درمانگاه سوق و همچنین انتقال ادارات و سازمانهای مختلف دولتی در چارچوب قانون به بخش سوق خواسته ی به حق مردم شهرمن می باشد.

بدیهی است در صورت عدم پاسخگویی روشن شما و نماینده ی شهرستان درمجلس در این خصوص،وضعیت بی کم و کاست با نوشتنن درد نامه ی مردم سوق به سمع و نظر رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای خواهد رسید،باشد که بی مسئولیتی مسئولان امر در گذشته و امروز و برخورد قاطع مردم سوق در دفاع از خواسته های به حقشان درس عبرتی باشد برای مسئولین اینده ی این منطقه،انشاالله ....

و من الله توفیق ./

منبع عصر دنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی