روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

به گزارش خبرگزاری از سوق،عصر دیروز بمناسبت هفته سلامت جلسه شورای سلامت بخش سوق در بخشداری این شهر با حضور مسئولین بهداشتی درمانی و ادارت این شهر برگزار شد در این راستا بخشدار محترم بخش سوق جناب آقای  بهمن محمدی تشریح کرد: اینک حلول سبز بهار در رستنگاه حیات ، شور بودن را با تکاپوی عشق همساز می کند و این سرآغازهمراهی شکوه و شکوفه است که خجستگی آمدن و بودن را متجلی می سازد.

بهمن محمدی بیان کرد: ما نیز با طلب سلامتی برای مردم عزیزمان، آمده ایم تا در عرصه سلامت در سالی که با انفاس قدسی رهبر عزیزمان مزین به نام ((تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى )) است با شعار امسال سازمان جهانی بهداشت،قدم در تلاشی سخت اما شیرین گذاریم و با امید به الطاف حضرت حق ودرسایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و یاری شما نیکان پیام آورانی شایسته برای سلامتی و تندرستی مردمان این سرزمین کهن باشیم. 

بخشدار  سوق  به شهرداری سوق خاطر نشان کرد:: فضای سبز شهر  وگذاشتن وسایل ورزشی و فضای مناسب برای پارک سالمندان ایجاد شود، تا سالمندان از این فضا بهرمند شوند .

وی افزود :کنترل و بازید از استخر شنای سوق و سالن های ورزشی (کنترل آب و فضای پاک) باید در دستور کار مرکز بهداشتی درمانی قرار گیرد .

بهمن محمدی اظهار کرد: اداره ورزش و امور جوانان شهر سوق هفته ای دو نوبت استخر شنا و سالن ورزشی و امکانات ورزشی را بصورت رایگان در اختیار سالمندان قرار دهد .

بخشدار سوق بیان کرد: امسال متفاوت تر از هر سال مرکز درمانی سوق چادرچکابBMI  (تست فشار خون ،قند خون،چربی خون و بینایی سنجی) را در دستور کار داشته باشد .

وی افزود:شهرداری سوق در هفته سلامت مؤظف است پاکسازی شهر و همچنین تهیه و توزیع بنر و پوسترها با موضوعات بهداشتی  را در دست کار داشته باشد .

در ادامه سرکار خانم شراره شیرعلی رئیس مرکز بهداشتی درمانی سوق اظهار کرد:

ضمن تبریک سال نو وگرامیداشت هفته سلامت به جهت یکسان بودن آموزشها  درهفته سلامت درمدارس توسط کارشناسان محترم مرکز بهداشتی درمانی و بهداشت مدارس  متون آموزشی آماده شده در راستای شعارهفته سلامت می باشد وموضوع اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی سلامت سال 2012 «سالمندی و سلامت» و شعار «زندگی سالم، طول عمر بیشتر» انتخاب شده است.

رئیس مرکز بهداشتی درمانی سوق در ادامه نشست به بیان برنامه‌ها و اقدامات هفته سلامت در حوزه درمان پرداخت و گفت: استقرار ایستگاه‌های سلامت سالمندی در مراکز آموزشی درمانی، ارسال ابلاغیه به تمامی مطب ها و مرکز بهداشتی درمانی درخصوص اولویت در پذیرش بیماران سالمند در این هفته از جمله اقدامات این حوزه است.

وی با اشاره به موضوعات هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین‌ماه گفت: روزهای هفته سلامت به ترتیب با عناوین «سالمندی و ورزش»، «سالمندی و آموزش همگانی»، «سالمندی، حوادث و بلایا»، «سالمندی در شهر دوستدار سالمند»، «سالمندی، سلامت و همکاری‌های بین بخشی»، «سالمندی و مراقبت در برابر بیماری‌ها» و همچنین سا«لمندی و کرامت انسانی» نامگذاری شده است.


وی موضوع سالمند سالم و پویا را یکی از اهداف اصلی وزارت بهداشت در این خصوص بیان کرد و افزود: سالمندی سالم و پویا است که از لحاظ جسمی، امنیتی و مشارکتی در مسایل خانوادگی و اجتماعی مشکلی نداشته باشد .

شیر علی تشریح کرد :19فروردین ماه زنگ سلامت با همکاری نمایندگی آموزش و پرورش شهر سوق در مدرسه ابتدایی پسرانه باهنر سوق به صدا درخواهد امد

شراره شیرعلی خاطر نشان کرد: آموزش بهداشت و سلامت در مدارس با همکاری پرسنل مرکز بهداشتی درمانی این شهر انجام خواهد گرفت ویکدوره مسابقه نقاشی در مدارس این شهر برگزار می گردد

وی  افزود: آبخوری مدارس این شهر کنترل و پیگیری شود تا به امید خدا بچه های فردا با سلامتی کامل زندگی کنند .

رئیس مرکز بهداشتی درمانی سوق با اشاره به اختصاص یک روز در مطب ها و درمانگاه سوق به ویزیت رایگان و چکاپ افراد از حضور پزشکان به مناسبت هفته سلامت خبر داد.

شراره شیر علی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین ماه گفت: هفته سلامت بهانه‌ای برای پرداختن به اولویت‌های نظام سلامت در کشور است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۱۸
محمد جعفر تقوی سوق

درمانگاه سوق

هفته سلامت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی