روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

تدوین سرگذشت شهید مصطفی چمران توسط نویسنده سوقی

دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۸۹، ۰۹:۲۷ ق.ظ
به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، موسوی ‌نژاد سوق در این باره اظهار داشت: برای رعایت جنبه‌ های استنادی جلد دوم مجموعه "دانش ‌نامه شاهدان بزم الست" با محوریت زندگی شهید مصطفی چمران و عنوان "از کالیفرنیا تا دهلاویه"، و زیر نظر نصرالله چمران، برادر شهید در حال نگارش است.

وی با تاکید بر قوت زوایای تاریخی این کتاب تصریح کرد: تشریح دوران کودکی و نوجوانی، فعالیت ‌های سیاسی خارج از کشور، تحصیل در کالیفرنیا، اقدامات شهید چمران در لبنان و حضور تاثیرگذار وی در دوران دفاع ‌مقدس، جلد دوم "دانش‌نامه شاهدان بزم الست" را شکل می‌ دهند.

به نقل از ایبنا، نویسنده کتاب "تاریخ سرزمین ستارگان"، ‌خاطرنشان کرد: من در زمان شهادت مصطفی چمران، همراه او بودم و به همین دلیل، از خاطرات خودم هم در تدوین کتاب "از کالیفرنیا تا دهلاویه" استفاده می‌کنم.

علی موسوی ‌نژاد سوق، ادامه داد: طرح‌ های عملیاتی منحصر به فرد، کتاب‌ های منتشر شده به قلم شهید مصطفی چمران و مدارک و اسناد مربوط به این شهید نیز با استفاده از روش ‌های میدانی و کتابخانه‌ ای، ‌شناسایی و در نگارش زندگی ‌نامه وی استفاده شده ‌اند.

وی در پایان یادآور شد: "دانش‌ نامه شاهدان بزم الست"، احتمالا" در قالب 10 مجلد تدوین و توسط نشر شاهد منتشر خواهند شد.

جلد اول "دانش ‌نامه شاهدان بزم الست" با عنوان "از فلوریدا تا فتح‌ المبین" و زندگی ‌نامه شهید هدایت ‌الله طیب؛ مبارز انقلابی و رزمنده دوران دفاع ‌مقدس، منتشر شده است.

علی موسوی‌ نژاد سوق، متولد سال 1334 از شهرستان دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

از جمله آثار وی می‌ توان به؛ "آشنایی با سلاله پاکان"، "دای‍ره ‌‌ال‍م‍ع‍ارف‌ ش‍ج‍ره‌ آل‌ رس‍ول‌(ص)" و "تاریخ سرزمین ستارگان" ‌اشاره کرد.
در همین زمینه:

داستان مستند "از فلوریدا تا فتح‌المبین" منتشر می‌شود


منبع:http://www.shabestan.net
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۱/۱۶
محمد جعفر تقوی سوق

نظرات  (۱)

سلام
مطالبتون مطابق نیاز روزه چند شب پیش اسم طیب را در برنامه نقد اول شبکه 1 شنیدم و خیلی مشتاق شدم بدونم کیه مخصوصا که به دکتر چمران خیلی شبیه اگر منبع دیگری دارین معرفی کنید من میخوام از فتح الله طیب بیشتر بدونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی