روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

سوق-جلسه آشنایی دانشجویان جدیدالورود با محیط دانشگاه ازطرف هسته علمی مجمع فرهیختگان جوان شهر سوق با حضور اساتید و دانشجویان شهر سوق برگزار شد.

جلسه با تاخیر زیاد و با قرائت قران توسط آقای اسماعیل ربانی آغاز شد.محسن علوی مجری مراسم بعد ازسخنانی از آقای ربانی خواستند که برای شروع مراسم به پشت تریبون بروند.

 آقای ربانی به جای آقای دهدارپور دبیر (هسته علمی مجمع) که در دوره مقدس سربازی به سر می برند به بیان توضیحی درباره مجمع پرداختند اینکه مجمع از سه هسته ورزشی ، فرهنگی هنری و علمی تشکیل شده است. و از همه شما دانشجویان می خواهیم در این راه ما را یاری کنید.

استاد غندی در سخنانی کوتاه با گفتن اینکه در جریان کلی مراسم نبوده افزود که نحوه خواندن در دانشگاه و مدرسه متفاوت است.

استاد شفیعی نیز در جریان مراسم نبوده و به بیان سخنانی درباره تفاوت دانشجو و دانش آموز بودن پرداخت.

بعد از سخنان اساتید آقایان ربانی ، پوردیان و علوی و خانمهای عباسی و خاندل به بیان سخنانی در پنج مبحث پرداختند: 1. برخورد با مسائل علمی دانشگاه 2. شخصیت فکری دانشجو 3. خوابگاه 4. عشق و جنس مخالف 5. مشکلات خانمها

آقای ربانی : دانش آموز وظیفه خاصی در زندگی ندارد،در زندگی خانواده تصمیم گیرنده است. ولی دانشگاه باید خود تصمیم گیرنده باشید. و شاید بعضی باورهایتان را زیر پا بگذارید و بعضی بتهایتان بشکنند. عضو پیرو نباشید .برای ساخت شخصیتتان از صفر شروع کنید   سال اول جبهه گیری نکنید سال اول سال فکر کردن ،پرسیدن و تحقیق کرده است.

آقای پوردیان : هنگام دانش آموزی به عنوان دانش آموز نمونه و درسخون مورد توجه قرار دارید.  ولی در دانشگاه با بقیه برابرید وشاید  شوک به شما وارد شود و احساس حقارت کنید اهدافتان را دسته بندی کنید و یکی را هدف اصلی و بقیه را در سایه هدف اصلی به انجام برسانید.

لذتهای متافیزیک باعث آرامش واقعی انسانها میشوند پس در کنار درس از دین و هنر غافل نشوید.

بعد از تحصیل یا قصد ادامه تحصیل دارید یا قصد کار کردن که در هر دو مورد باید کارشناس خوبی باشید.

آقای علوی : جنس مخالف لازمه سن شماست ! یک رابطه سالم رابطه ای است که با فرهنگ و خواسته های دانشگاه و اجتماع شما همخوانی داشته باشد.دانشگاه اول محل یادگیری است بعد باقی کارها. چهار چوبهایی برای خودتان داشته باشید.

دین با قرائت صحیح پاسخگوی تمام نیازهای ماست نظر قرآن: انگونه که عرف است با جنس مخالف رفتار کنید .(یکی از خانمهای دانشجو ایه دیگری خواند):نازک و نرم با مردم سخن مگوئید زیرا کسی که در دلش مرض است به هوس می افتد.

آقایان جوگیر و خانمها اعتماد نکنند و هر رابطه ای با اطلاع خانواده باشد.

خانم خاندل : کنکور یک آغاز است پایان راه نیست .دانشگاه یک جای راحت و بدون درس نیست باید سخت درس بخوانید . و البته فقط درس خواندن نیست زندگی میکنید حامی بزرگی مثل خانواده را از دست میدهید.

با فرهنگهای مختلف آشنا میشوید سعی کنید فرهنگ هم اتاقیتان با فرهنگ شما مطابقت داشته باشد و در برخورد با دیگران توانایی سازش را یاد بگیرید ولی سعی کنید از صداقت شما سوءاستفاده نشود.

خانم عباسی : برای درک بزرگی کوه لازم نیست از آن بالا بروید  رابطه با پسرها جذاب است ولی عاقبت ندارد هرگز تجربه نکنید. سعی کنید به رشته تان علاقه مند شوید و با علاقه در آن پیشرفت کنید مطابق با عقایدتان دوستتان را انتخاب کنید و در روابطتان مغرور باشید.

از اساتید خواسته شد نظرشان را درباره موضوعات ارائه شده بیان کنند:

استاد غندی : مشکلات درسی و نمراتتان را با پدر و مادر بیان کنید اگر یک بعدی هستید کم کم چند بعدی شوید مهمترین چیز همیشه ایمان است ایمانتان را حفظ کنید

هر دانشجویی با جنس مخالف رابطه داشته باشد من به او نمره نخواهم داد!

سطح علمی دانشگاه خیلی سنگین است باید زحمت بکشید و مشروطی کمرتان را میشکند.

استاد شفیعی : پیشینه برتر علمی سوق همیشه مایه افتخار ما و حسرت دیگران است.

ذهن انسان یک شاکله است که جای مناسب برای همه چیز دارد برای علم ، عشق و... باید سعی کنیم این قسمتها همدیگر را همپوشانی نکنند.

دانشگاه محل یادگیری درس زندگی است خودتان پشتوانه خودتانید. فرهنگهای مختلف را بسنجید بعد انتخاب کنید

در کنار رشته خود به کارهای دیگر بپردازید وارد محیط کاری شوید و تجربه کسب کنید.

در رابطه با جنس مخالف رابطه محتاطانه و احترام آمیز داشته باشید جبهه گیری نکنید برای خود حریم داشته باشید.

چند تن از حاضرین به بیان سخنانی پرداختند

خانم شهابی (پزشکی شیراز) : سوالاتمان برای این کم بود که دانشگاه برای ما یک هدف آرمانی بود و بیشتر دوست داشتیم شنونده باشیم. خیلی بهتر از آنی که هستید بشوید حرفهایی که شنیدید را آویزه گوشتان کنید و به آن عمل کنید اگر به رشته تان علاقه ندارید ولش کنید و برای رشته مورد علاقه خود زحمت بکشید هدفتان را تا پایان دنبال کنید.

آقای فاطمی (علوم قضایی تهران) :  با مجمع کمال همکاری را داشته باشیم در دانشگاه خود را از لحاظ درسی نشان دهیم عقبگرد تحصیلی باعث پسرفت سوق شده است.

خانم رشیدی (دانشجوی پزشکی یاسوج) : در خانه راحتید ولی در دانشگاه همه کارها به عهده خودتان است در کاهای فرهنگی دانشگاه شرکت کنید مستمع خوبی باشید و همیشه سر کلاس سوالاتتان را از استاد بپرسید ساعت خوابتان را منظم کنید. سعی کنید با دوستانتان که احتمالا به شما حسودی می کنند با احترام برخورد کنید سعی کنید از رتبه های برتر کلاس باشید تا از امتیازات وبژه آن استفاده کنید.

در پایان از آقایان نوید فاطمی، قاسمی ، محمودی ، مسکینی ، شرافت ، تقوی ، فرهادی ، مرتضوی و شهابی و خانمها شهابی ، تقی زاده ، راستین و تقویان تجلیل به عمل آمد البته آقایان شرافت و  فرهادی غایب بوده اند

آقای فاطمی هم هدیه خود را به مجمع تقدیم کرد. 

البته برای این مراسم از اساتید دیگری چون آقایان پرهیز، رضوی، محمدی، حسینی، فاطمی، مسعودی، سعیدی و اکبر غندی دعوت به عمل آمد که بنا به دلایلی غایب بودند.

*

اخبار مرتبط :

نشست دوستانه دانشجویان جدیدالورود با دانشجویان و اساتید

قبولیهای برتر 89 شهر سوق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۲۱
محمد جعفر تقوی سوق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی