روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

ارزش‌های اسلامی در عید نوروز خدشه‌دار نشوند .

پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۸:۲۳ ب.ظ

گفتگوی اختصاصی خبرنگار روزی روزگاری با امام جمعه محترم بخش سوق حجت الاسلام یوسف عمرانی نژاد:

ارزش‌های اسلامی در عید نوروز خدشه‌دار نشوند .

امام جمعه سوق گفت: عید نوروز را آن‌گونه پاس بداریم که در آن ارزش‌های اسلامی خدشه‌دار نشوند.

به گزارش  روزی روزگاری از سوق، حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد امروز با خبرنگار ما فرا رسیدن عید نوروز، عید باستانی و ملی ایرانیان را به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم فرهنگ ‌دوست این شهر تبریک گفت.

وی گفت: اهمیت عید نوروز در کلام مولای متقیان علی (ع) متجلی است تا جایی که ایشان فرمودند "هر روز ما نوروز است".

خطیب جمعه سوق افزود: هر روزی که معصیت الهی در آن صورت نگیرد عید است و عید نوروز نیز روز دعاست، روز رستاخیز طبیعت است و باید بیشتر از هر زمانی در آن به یاد قیامت باشیم.

عمرانی‌نژاد تصریح کرد: از مقلب‌القلوب می‌خواهیم ما را احسن‌الحال قرار دهد و باید همرا دعا دست به کار شویم و برای کار نیک عمل کنیم.

امام جمعه شهر سوق گفت: در این عید که عید ملی و باستانی ایرانیان است باید آن‌چه را که برای خود و فرزندان خود می‌خواهیم برای فقرا و نیازمندان نیز انجام دهیم.

وی افزود: مثل روز روشن است که هر قدم خیری در راه خدا و برای بندگان خدا برداریم پاداشی چند برابر هم در دنیا و هم در آخرت به ما داده خواهد شد.

*هر روزی که در آن معصیت نشود عید است

امام جمعه سوق گفت: استقبال از نوروز در چارچوب دستورات اسلامی و انجام مناسک این عید باستانی با نیت قرب الهی علاوه بر ادای آیین‌های سنتی موجب جلب رضای الهی و پاداش اخروی میشود.

عمرانی نژاد اظهار کرد: در آستانه عید ملی و باستانی هستیم ولی باید توجه کنیم در فرهنگ اسلام به هر روزی عید گفته نمی‌شود و طبق فرموده مولا امیرالمؤمنین، روزی که در آن معصیت نشود، عید است.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در این ایام به آن توجه کرد پرهیز از هرگونه اسراف و تجمل‌گرایی و چشم و هم‌ چشمی‌هایی است که متأسفانه در این روزها شاهد آن هستیم.

عمرانی‌نژاد با بیان اینکه طبق سنت‌های کهن در آستانه نوروز همه اقدام به خانه‌ تکانی می‌کنند، تصریح کرد: این روزها فرصت مناسبی برای خانه‌تکانی دل و زدودن گناهان معنوی از دل و جان است تا با دلی روشن سال جدید را آغاز کنیم.

 *در برپایی سنت‌ها از حدود الهی تجاوز نکنیم .

وی افزود: در معاشرت‌ها رعایت مسائل شرعی شود و وقتمان به بطالت نگذرد و در عروسی‌ها از حدود الهی تجاوز نکنیم.

وی تصریح کرد: اگر به رسوم کهن رنگ و بوی خدایی دهیم علاوه بر ادای سنت‌ها ثواب الهی را نیز نصیب خود نموده‌ایم، از جمله دید و بازدیدها که در این روزها جایگاه ویژه‌ای دارند، اگر به نیت قرب الهی و صله ‌رحم انجام شود طبق آیات و روایات ثواب الهی را از آن خود کرده‌ایم، زیرا از جمله ثواب که در خصوص صله‌ رحم گفته شده زیادی عمر و کاهش بلاها است.

عمرانی‌نژاد خاطرنشان کرد: در عیدی دادن‌ها علاوه بر اینکه باید توجه کنیم از هرگونه اسراف و چشم و هم‌چشمی پرهیز شود، آن را به عنوان هدیه که از رسوم اسلامی است و ثواب ویژه‌ای دارد، اهدا کنیم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۰۳
محمد جعفر تقوی سوق

امام جمعه

عید نوروز

سال 1391

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی