روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

به گزارش  روزی روزگاری از سوق،مراسم تحویل سال نو در گلزار شهدای شهر سوق با همکاری جوانان پر شور و ولایی این شهر،امسال متفاوت تر از سالهای قبل و با حضور خانواده معظم و معزز شهدا و جانبازان و ایثار گران و مردم ولایتمدار و شهید پرور شهر سوق و میهمانان نوروزی در کنار گلزار مطهر شهدای با بر پایی نمایشگاه عکس و آثار شهدای این شهر برگزار  شد.

سین برنامه سال تحویل زیارتگاه شهدای شهر سوق

این مراسم با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران انجام شده و مزار شهدا نیز عطرافشانی، غبارروبی ، با چفیه و گل تزئین شد وگلباران شد . مفحل انس با قرآن، قرائت زیارت عاشورا، پخش سرود جمهوری اسلامی،دعای سال تحویل،پخش زنده پیام مقام معظم رهبری،سخنرانی مقام  مدعو، پذیرایی ، قرائت قرآن به مناسبت تحویل سال و از دیگر برنامه ها در آغازین ساعات سال جدید دعای فرج و توزیع بسته های فرهنگی و برپایی سفره هفت سین رزمندگان زمان جنگ (سرنیزه، سیم خاردار، سنگر، سیم چین، سنبه، سجاده، سینه خشاب،قرآن )از دیگر برنامه های جنبی در لحظه تحویل سال بوده است .

هدف از اجرای این برنامه را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از شهیدان والا مقام می باشد .

آحاد مختلف مردم ولایتمدار و شهید پرور شهر سوق با حضور در آیین تحویل سال نو در کنار مزار شهدا با آرمانها و مقام شامخ شهیدان و ایثارگران تجدید بیعت می کنند.

همانند سال‌های گذشته که خانواده‌های شهدا و مردم با نام و یاد شهیدان سال جدید خود را با معنویت خاصی آغاز می‌کردند و هنگام تحویل سال در گلزارهای شهدا حضور داشتند امسال نیز این مراسم معنوی با شور خاصی برگزارشده بود .

در سال جاری که لحظه تحویل آن ساعت 2 و 50 دقیقه بامداد بود خانواده‌های زیادی برای حلول سال جدید راهی گلزارهای شهدا شدند.

گفتنی است: لحظه تحویل سال 1391 نیزغبارروبی وعطرافشانی مزار شهدا روزهای پایانی سال 90 انجام می‌شود، روز اول عید بعد از مراسم سال تحویل مردم و مسئولان با حضوربرسرمزارشهدا با آرمان‌های والای‌شان تجدید عهد و میثاق می‌کنند.

شهر سوق -  آیین ویژه تحویل سال نوصبح سه شنبه در گلزار شهدای شهر سوق برگزار شد. لحظه آغاز سال 1391 ساعت هشت و 44 دقیقه و27 ثانیه بامداد سه شنبه بود اما ساعاتی پیش از آن آیین تحویل سال نو با قرائت دعا وخواندن زیارت نامه همراه بود. در این آیین، مردم سوق و دیگر زائران و مسافران نوروزی، دسته دسته وارد گلزار شهدا شدند و از نمایشگاه عکس و آثار شهدا و سال نو را در کنار این شهدا آغاز کردند.


 

گفتنی است در این مراسم، جناب آقای تمسکی  از بازماندگان جنگ تحمیلی از استان کاشان حضور داشت  و در جمع مردم شریف سوق در گلزار شهدا بیان کرد:سال نو و آغاز زندگی دوباره طبیعت را به همه شما دوستان تبریک می گوئیم و آرزوی بهترین ها را برای شما و خانواده تان از خداوند منان آرزومندیم. خدا را شاکریم که اینجانب سعادت این را داشتم که امسال در شهر سوق ، شهر متدین و ولایتمدار و شهید پروردر کنار شهدای این شهر حضور داشتم .

وی از خاطرات حضورش در جنگ تحمیلی بیان کرد و گفت که شهدا هم در جنگ تحمیلی در زمان تحویل سال نو بساط سفره هفت سین را بر پا میکردند و تمام کدورات ها را کنار می زدند.

تمسکی بیان کرد:هدف از اجرای چنین برنامه هایی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از شهیدان والا مقام می باشد .

وی اظهار کرد: سالی که گذشت سرشار از تلاش ها، کوشش ها و مشکلات و سختی ها برای هریک از ما بود و حالا این سال سرشار از گریه ها و خنده ها به پایان رسیده و سالی نو در پیش است، ساالی که قبل از هرچیز آرزوی ظهور فرج مهدی موعود (عج) را داریم، او آید همه چیز حل خواهد شد، سلامتی همه، موفقیت در کارها، بهروزی و در نهایت امر هم بهترین آرزوها برای همه را از خداوند منان آرزو داریم.

کلام آخر هم از تمام جوانان پر شور و ولایی و خود جوش این شهر تقدیر و تشکر کرد که در برپایی چنین برنامه هایی راه شهدا را فراموش نخواهید کرد ودر این نوروز آرزوی بهترین ها را برای شما دوستان و سروران داشته و سلامتی و موفقیت روز افزون را از خداوند منان برایتان خواستاریم. ما را هم در دعاهای خود از یاد نبرید و برای ظهور مهدی موعود (عج) و سلامتی و طول عمر رهبر فرزانه انقلاب بسیار دعا کنید .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی