روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

چادری سوخت، دری سوخت، جهان پنجره شد

پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۹:۲۴ ب.ظ

به گزارش خبرگزاری از سوق،عصر دیروز مردم مومن و متدین و ولاتمدار شهر سوق در سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور در جوار امامزاده شاهزاده یوسف (علیه السلام) در غم و اندوه این حادثه جانگداز به عزاداری می‌پردازند و به فرزند عزیزش حضرت مهدی (عج) تسلیت می‌گویند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی  و دفتر امام جمعه بخش سوق، مراسم سوگواری یاس نبوی از ساعت 17 امروز از تمام هیئت های مذهبی این شهر به طرف جوار امامزاده شاهزاده یوسف (علیه السلام ) شهر سوق برگزار ‌شد.

در این مراسم‌ها برنامه سخنرانی، ذکر مصیبت حضرت زهرا (س) و همچنین زیارت امامزاده برگزار شد.

از جوار امامزاده شاهزاده یوسف (علیه السلام) مراسم سوگواری یاس نبوی دقایقی پیش  با حضور حجت الاسلام یوسف عمرانی نژاد امام جمعه محترم بخش سوق  و همچنین ذکر مصیبت مداحان اهل بیت (ع) آغاز شد.

عمرانی نژاد گفت: علمی که حضرت زهرا(س) داشتند علم لدنی بود که این علم با علومی که مردم به صورت معمول آن را یاد می‌گیرند تفاوت دارد زیرا علوم اولیای خدا علم لدنی است و قطعا حضرت فاطمه (س) بعد از پیامبر(ص) و حضرت علی (ع) دریای علوم الهی بوده‌اند و عنایات و الهامات الهی به آن حضرت صورت می‌گرفت که نمونه آن مصحف فاطمه(س) است.

خطیب جمعه سوق با اشاره به اینکه شخصیت حضرت فاطمه (س) دارای دو بعد آسمانی و زمینی است، افزود: آنچه مربوط به بعد آسمانی و ملکوتی حضرت زهرا(س) است در دست ما انسان‌ها نیست اما آنچه جنبه‌ی بشری و زمینی دارد، سیره حضرت گویای آن است.

وی خاطر نشان کرد: برخوردها و رفتارهای آن حضرت در منزل با شوهر، پدر، فرزندان، اقوام و همسایه همه مایه درس و نشان از سیره آن بانوی بزرگوار دارد.

عمرانی نژاد بیان کرد:حضرت امام صادق (ع) فرمود: فاطمه نزد خدای تعالی 9 اسم دارد: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا.

امام جمعه سوق خاطر نشان کرد: کنیه های حضرت زهرا (س) ،ام الحسن، ام الحسین، ام المحسن، ام الائمه، ام ابیها می باشد .حضرت فاطمه (س) آن قدر به پدر بزرگوارش محبت می کرد و مادرانه عشق می ورزید که " ام ابیها" (مادر پدرش) لقب گرفت.

امام جمعه  سوق گفت: برخی از افراد خود را پیرو پیامبر(ص) و فاطمه(س) می‌دانند ولی همچنان دیگران را آزار می‌دهند در حالیکه همه مسلمانان برای رفتار درست با همدیگر فاطمه زهرا(س)را الگوی خود قراردهند.

عمرانی نژاد عنوان کرد: زهرا عصاره عصمت است، آیینه پاکی است، زلال کوثر است. ای همیشه جاری! ای بهار کوتاه! ای ترنم باران وحی! در شکوه مقام تو حیرانم که معنویت رشته‌های چادرت دست نیاز می‌آویزد و معرفت به غبار آستان خانه‌ات بوسه می‌زند.

وی در پایان از تمام هیئت های مذهبی این شهر خواست امشب شام غریبان حضرت فاطمه (س) است و امشب را  پر شور تر  و معنوی تر از هر سال برگزار کنید .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی