روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

به همت بچه های ولایی و هیئتی شهر سوق

جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۸:۰۸ ب.ظ

برگزاری مراسم شام غریبان شهادت حضرت فاطمه (س) در حسینیه شهدای سوق

به گزارش خبرگزاری از سوق ، در شام غریبان شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم با شکوه سوگواری و عزاداری بانوی عصمت و پاکدامنی، با حضور مردم مؤمن و متدین و ولاتمدار بخش سوق، اقشار مختلف مردم و مسوولان برگزار شد.

در این مراسم پر فیض و معنوی که درمسجد و حسینیه شهدای این شهربرپا شد عظمت و غربت خاندان اهل بیت علیهم السلام تبیین شد و عزاداران در سوگ مصائب دخت گرامی پیامبر اسلام گریستند و عزاداری کردند.

این مراسم که از یکشنبه شب آغاز شده است تا پنجشنبه ۸ اردیبهشت در مسجد وحسینیه شهدای این شهر  ادامه دارد.

حجت الاسلام سید علی ولایتی  استاد و مدرس دانشگاه  در این مراسم گفت: اهل بیت(ع) در این عالم مانند نوری هستند که در دنیای ظلمانی می درخشند و انحراف از این مسیر باعث سقوط در ظلمت و تاریکی که همان آتش دوزخ هست می شود.

وی همچنین رمز پویائی و سعادت دنیوی و اخروی را در محبت اهل بیت(ع) دانست و گفت: حضرت زهرا(س) از ولایت تا مرز شهادت الگو و نمونه ای برای همگان و بویژه برای مادران و خانواده های شهدا است.

وی تأکید کرد: ایام فاطمیه باید مانند عاشورا برای همگان حرمت داشته باشد و در این راستا در جهت نشر فرهنگ فاطمی نیز تلاش شود چرا که حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین نماد ولایت پذیری هستند و فاطمیه زمان تجدید عهد و میثاقی با ولایت است و آنچه که از حضرت فاطمه (س) باید الگو گرفت ولایت پذیری است.

حجت السلام ولایتی در آخر با اشاره به شام غریبان حضرت فاطمه زهرا(س) و همه مردم را دعوت به استفاده بردن از مراسمات مختلف این ایام نمودند و مطالعه دقیق و تفکر در خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) را به همه سفارش نمودند

لازم به ذکر است محفل انس با قرآن،مقتل خوانی حضرت زهرا (سلام الله علیها)،قرائت دعا و روشن کردن شمع در عزای حضرت فاطمه(س) از دیگر برنامه های این مراسم بود .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۰۸
محمد جعفر تقوی سوق

شام غریبان

سوق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی