روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی










 

 


 

به گزارش خبرگزاری از سوق، حجت‌الاسلام یوسف عمرانی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز این شهر با سفارش و توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوای الهی و تهذیب و تربیت نفس از نیازهای انسان است و اگر این نیاز در انسان احساس نشد آن روز، روز هلاکت اوست.

امام جمعه سوق با اشاره به ایام فاطمیه از همه کسانی که در برپایی نمایشگاه یاس کبود و لاله‌هایش و برگزاری مراسم پرشکوه فاطمیه در شهر تلاش داشتند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: این قبیل برنامه‌ها مورد قبول پروردگار واقع می‌شود.

امام جمعه سوق به سالروز تشکیل شوراهای اسلامی که نماد مردم سالاری است اشاره کرد و بیان داشت: در حقیقت اسلام نماد مردم سالاری است و امروز وظیفه دولتمردان و همه کسانی که با رای مردم عهده‌دار مسئولیتی می‌شوند، این است که به خواست مردم توجه کنند.

عمرانی‌نژاد تصریح کرد: تقدیر و تشکر از زحمات شورای اسلامی شهر و شهردار که در جهت زیباسازی و پیشرفت مادی و معنوی شهر تلاش می‌کنند کاری کوچک است چراکه شهرداری سوق کارهای خوبی انجام داده و ورودی شهر که مزین به تصویر شهدا شده و تلاش برای زیباسازی چهره شهر از این قبیل کارهای ارزنده است.

وی افزود: برای پیشرفت شهر نیاز به همکاری متقابل اعضای شورای اسلامی با شهردار و شهروندان است.

عمرانی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر شهری پیشرفت می‌کند با همکاری مردم و هزینه‌هایی که از خود مردم وصول می‌شود محقق خواهد شد.

خطیب جمعه سوق با بیان روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج فارس نقطه‌ای است که چشم همه جهان به آن دوخته شده، منطقه ثروتمند جهان که بیشترین بخش آن سواحل جمهوری اسلامی ایران است و از لحاظ مرزی بیشترین سهم را جمهوری اسلامی ایران از آن دارد.

خطیب جمعه سوق اظهار کرد: دشمنان وحدت مسلمین با استفاده از غفلت و یا تغافل دولت‌های غربی و شیوخ منطقه واژه خلیج فارس را در نقشه‌های جدید خلیج عربی می‌نویسند.

عمرانی‌نژاد در ادامه با اشاره به سالروز شهادت استاد بزرگوار شهید مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: ایشان هم در فلسفه قدیم و هم در فلسفه جدید استاد بود.

وی افزود: استاد مطهری فقط یک دانشمند نبود بلکه یک عارف تمام بود و نه تنها برای دانشگاهیان، بلکه برای همه اقشار کتاب می‌نوشت و اکنون این کتاب‌ها بهترین منبع برای پی بردن به اندیشه‌های ناب اسلامی است.

وی بیان کرد: نامگذاری روز 12 اردیبهشت به نام روز معلم نشان‌دهنده اهمیت مقام معلمیِ استاد مطهری است چراکه معلمی یک هنر است و معلم باید با هنر خود افراد را تربیت کند.

خطیب جمعه سوق به روز کار و کارگر اشاره کرد و گفت: در نظام اسلامی و دینی کارگر بودن یک ارزش است که پیامبر بر دست کارگر بوسه می‌زند و در مقابل بیکاری، تن‌پروری و کسلی ضد ارزش و مذموم است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۰۸
محمد جعفر تقوی سوق

خلیج فارس

امام جمعه

سوق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی