روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

ارزش تربیت بیانگر ارزش معلمان است

سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۴۷ ب.ظ

به گزارش خبرگزاری از سوق، بهمن محمدی صبح امروز بمناسبت گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: این روز را به تمامی معلمین خصوصا معلمین زحمتکش و دلسوز شهر سوق تبریک می‌گوییم و امیدوارم همناگونه که شغل معلمی شغل انبیا بوده در پیشبرد تعالیم علمی و اسلامی به دانش‌آموزان کوشا باشند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

محمدی تصریح کرد: تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

این مسئول گفت: انسان نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس معلم ثبت کرده است.

وی افزود: معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همه می‌رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل‌ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می‌سازد.

محمدی خاطر نشان کرد: دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه‌ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

بخشدار سوق عنوان کرد: در این مسیر خطیر، بزرگانی گام نهاده‌اند که نامشان بر تارک زمان می‌درخشد، علامه شهید استاد مرتضی مطهری از همین طایفه مقدس است که در سنگر تعلیم و تعلم، به قله‌های رفیعی دست یافت تا آن‌جا که معمار انقلاب اسلامی که خود معلمی بزرگ است همه آثارش را مفید می‌داند و بهره‌برداری از آن‌ها را سفارش می‌کند.

محمدی درباره ارزش و مقام معلم تصریح کرد: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در  وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد.

وی گفت: از این رو در این تعریف شهید مرتضی مطهری  یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه  ترکیبی به همه معارف بشری نظر می‌کند و ثانیا تمامی تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای عبادت می‌داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می‌یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می‌سازد.

*معلمی برتر از شهادت

محمدی در ادامه بیان کرد: حضرت امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند هنگامی که روز قیامت شود، خداوند تمام انسان‌ها را جمع می‌کند و چون ترازوی اعمال نهاده شد و خون شهیدان را با مرکب قلم عالمان و معلمان بسنجند، ارزش مرکب آنان بر خون شهیدان فزونی خواهد داشت.

وی اذعان داشت: این ارزش به آن جهت است که شهیدان در سایه علم و تربیت معلمان و تعلیم شایسته آنان به خدا راه یافته و لیاقت شهادت نصیبشان شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۱۲
محمد جعفر تقوی سوق

بخشدار سوق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی