روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

بسمه تعالی

حجه السلم عمرانی نژاد درخطبه اول به نکات زیر اشاره فرمودند:


امام جمعه شهر سوق

اهمیت روزه:

واجبات الهی وفرمان هایی که خداوند متعال به عنوان وظایف عبادی انسان صادر فرموده درحقیقت منت خداوند بر بندگان است که از راه صحیح انتفاع وبهره وری زندگی دنیا را به روی انسان گشوده است،یکی از این واجبات روزه است،که نفعش عاید خود انسان می شود.که فرمود:

گرسنگی(روزه داری)ابری است که باران آن حکمت و اندیشه پاک است ونتیجه پر خوری زایل شدن نیروی اندیشه است.

لقمان حکیم به پسرش فرمود:پسرم وقتی معده پر شود اندیشه وفکر به خواب می رود وحکمت کند می شود واعضای بدن ناتوان از عبادت می شوند.

یا امام صادق فرمودند:هیچ چیزی برای قلب انسان مضر تر از پرخوری نیست چرا که باعث سنگدلی وتحریک شهوت می شود.

رسول خدا(ص)در خطبه شعبانیه:با روزه گرفتن گرسنگی وتشنگی قیامت را یاد کنید.یعنی گرسنگی وتشنگی قیامت نتیجه بی توجهی آدمی به وظایف انسانی است.

بعد فرمودند:ای مردم نفوس شما در گرو اعمالتان می باشد با استغفار آن را یاد کنید.

در ادامه فرمودند:ای مردم کسی که در این ماه برخوردار ازاخلاق نیک باشد این جوازی است برای عبور ازپل صراط در روزی که قدم ها می لرزد،کسی که در این ماه نسبت به زیر دستان اغماض کند وبگذرد خدای متعال در روز حساب ز او می گذرد،کسی که در این ماه صله رحم کند،رحمت الهی در روز ملاقات باخدای متعال شامل حال او خواهد شد.

خطبه دوم

سخنان رهبر فرزانه انقلاب در جمع مسئولین کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان

رهبر فرزانه انقلاب در سخنانی ارزشمند در دیدار با مسئولین کشور به ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان اشاره کردند و فرمودند:با تقویت رابطه قلبی خودمان با عالم معنا،با عالم غیب باابتهال و تضرع و خشوع در مقابل رب الارباب و باستحکام پیوند ولایت خودمان با اهل بیت علیهم السلام از این ماه استفاده کنیم.

-اگر از ساعات ماه مبارک استفاده نکنیم روزی برای ما مایه حسرت خواهد شد...

حسرت یوم الحسر،مانند حسرت های معمولی نیست،آنقدر درد آور است که آتش جهنم در مقابل آن کوچک است.

وی همچنین به ظرفیت بالای ملت ایران در حفظ انقلاب اسلامی اشاره کردند وفرمودند:توانایی وظرفیت ملت ایران در حفظ انقلاب عظمت واهمیتی دارد که شاید بشود گفت از اصل انقلاب کمتر نیست. رهبر فرزانه انقلاب مشکلات وبحران های جبهه مقابل را مانند آواری دانست که بر سر آنها خراب شده است در حالی که مشکلات ملت ایران موانعی هستند که بر سر راه ایجاد شده و کنار زدن آن ها ممکن است.

میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)

سیره امام حسن کریم اهل بیت (ع) درس وراه زندگی است برای ما،امامی که هیچ فقیری از درخانه آن حضرت دست خالی بر نمی گشت. وگاه پیش از اینکه مستمند عرض حاجت کند وعرق شرم بر جبین او بنشیند احتیاج او را بر طرف می کرد و گاه حضرت با پرداخت مبالغ قابل توجهی برای همیشه نیاز مستمند را برطرف می کرد.

شب قدر شب قدرشب یقین سر نوشت،شب ابتهال،تضرع به درگاه خدای متعال است از الان سعی کنیم ازحیث روحی برای لیلة القدر آماده شویم. شب نزول قرآن بر قلب شریف حضرت ختمی مرتبت است.شبی که در آن آسمان گشوده می شود.

سیستم مخابرات شهر سوق

سزاوار مردم نخبه شهر سوق نیست که در دنیای ارتباطات بیشتر اوقات اینترنت آن ها قطع باشد و در دهکده جهانی امروز نتوانند در درون خانه به راحتی کار های پژوهشی تحقیقاتی خود را انجام دهند،امیدواریم مدیر عامل محترم اداره مخابرات،به این فریاد به حق جوانان ومردم سوق رسیدگی کنند و این مشکل را مرتفع نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی