روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

روزی روزگاری سوق

درباره شهر سوق از استان کهگیلویهو بویر احمد

http://suq.blogfa.com/

طبقه بندی موضوعی

شهید عبدالظریف تقوی

شهید سیدعبدالظریف تقوی سوق، شهیدی که وصیت کرد در مراسم تشییع تا گلزار شهدا، دستهایش را از تابوت بیرون بیاورند تا همه بدانند آدمی در کوچ از دنیا، با دست خالی می رود و تنها کردار خیر است که توشه راه او می شود.این کار نمادین تلنگری بود به ثروتمداران و زراندوزانی که بر گردآوری مال و مکنت حرص می ورزند.

کودکی بیش نبودم با مادرم می رفتیم خانه پدربزرگ جوانی سپیدپوش آمد و به مادرم سلام کرد و گفت:شاه بی بی دی(خواهر) حالت چطوره...این تنها خاطره ای است که از آن شهید دارم.خدا می داند که فکر می کردم فرشته است.صورتش روشن بود و پیراهن سپیدش، به او جلای خاص عرفانی داده بود.یادم هست چند روز بعد خبر شهادتش را دادند.برادرش قاسم، از شدت اندوه می خواست خودکشی کند. به هر حال او پسر کوچک خانواده بود و وقت آن رسیده بود برایش لباس دامادی بدوزند ولی به جای لباس دامادی، کفن سپیدش را دوخته بودند.

از کرامت عجیب این شهید عزیز همین بس که پیکر مطهرش با وجود آنکه جند روز پس از شهادتش دفن میشد، بوی عطری خاص می داد. جوانی بسیار بااخلاص و متدین بود.کردار نمادینش تا ابد در خاطر ما خواهد ماند.هنوز دستهایش که همچون جوانه گیاهی تازه از دل خاک بیرون آمده، سبز بود و در انتظار بارشی دیگر تا برخیزد، هیچگاه از خاطرم نمی رود.

محمد مومنی ثانی

منبع: وبلاگ شهدای شهر سوق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۷/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی